Har iväg min häst på tillridning då jag känt att min tid inte räcker och hon är lite för mycket häst för mig. Har känt mig osäker med henne så därav valt att lämna iväg henne.
Hon har skött sig jätte bra och jag har varit och ridit henne ett par gånger. Nu skulle jag dit och rida igen själv och i ridhuset, har gjort detta en gång tidigare och det gått bra.
Vi kan väl säga att detta pass började skit.
Nu är mitt huvudspöke igång, varför detta hände? (har analyserat detta fram och tillbaka)
Funderar på om det kan bero på:
Hon har skött sig jätte bra och jag har varit och ridit henne ett par gånger. Nu skulle jag dit och rida igen själv och i ridhuset, har gjort detta en gång tidigare och det gått bra.
Vi kan väl säga att detta pass började skit.
- Hästen var lite nervös redan inne i stallet när hon gjordes i ordning.
- När vi kom till ridhuset så var det ett ekipage där som strax därpå var klara och gick ut.
- Min dam var då lite spänd nervös så jag fortsatt leda runt, vill ej hoppa upp när hon är i detta läge.
- När hon väl slappnade av så leddes hon farm till pallen och hon stod still medan jag satte upp.
- Skrittade väl typ 5 meter, sen började hon skjuta rygg och backa hejdlöst tills hon tvärnitade.
Nu är mitt huvudspöke igång, varför detta hände? (har analyserat detta fram och tillbaka)
Funderar på om det kan bero på:
- Lättare sadeltvång (kändes som hon ville bli av med obehag).
- Sadel som inte passar och jag är tyngre än den som tränar henne.
- Att jag är för tung (80 kg)