Häst som inte äter mineralerna, tips?

Elisha

Trådstartare
Hej! Har precis införskaffat ett nytt tillskott, hipposeletcion hov. Som kräsna märren naturligtvis inte äter.

Resterande mat (1dl soja, 1dl kraft grund samt lite örter) går hur bra som helst men inte detta. Hur får jag i henne det enklast?

Betfor äter hon inte. Hon ogillar stark att föra in en spruta med vatten+mineralerna (testat) men funkar om det är enda utvägen.

Tips? Gärna så lite socker o stärkelse etc.

Senast ändrad:
Sv: Häst som inte äter mineralerna, tips?

Finns en möjlighet att hon inte äter för att det är nytt och att det slinker ner efter några dagar. Annars får du försöka hitta något foder som är riktigt smakligt och blanda ut med. Vetekli och öljäst är enligt vissa hästar väldigt gott.

Liknande trådar

Foder & Strö Har letat runt och fått en hel del råd om vad jag kan ge min kräsna häst för foder, men tänkte höra mig för lite mer. Han behöver...
2
Svar
20
· Visningar
5 127
Foder & Strö Hej! Söker ett foder som jag kan blanda ner diverse tillskott med, i övrigt behövs ej kraftfoder. Någon näve sådär. Hon äter ej...
Svar
3
· Visningar
991
Senast: Elisha
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 785
Senast: axel
·
E
Hästvård Hoppas på att kunna få lite tips och idéer av er till vad orsaken kan vara till att min unghäst har så kass mage :confused: Nu börjar...
Svar
10
· Visningar
2 456
Senast: Zeeke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur