Häst påkörd - fick avlivas

Sv: Häst påkörd - fick avlivas

Jag tror inte det är samma område?
Men tanken har slagit mig med.
Att någon åker runt och släpper ut hästar?
Det finns ju hästskärare som kör runt i hela landet :crazy:
 
Sv: Häst påkörd - fick avlivas

Jag har inte hela bilden klar för mig men jag passerar denna plats 2 ggr per dag.
Det är en lösdrift för 3 st hästar. Eller ja nu tyvärr 2 hästar. Men jag har sett dem laga staketet några ggr.
Jag gör som alla andra spekulerar men troligtvis har de gått igenom staketet och inte kommit tillbaka in.
Det är lite skymt av hus och träd vid platsen och olyckan skedde vid ca 0700.

Skulle förvåna mig mycket om någon hästskärare varit fram och släppt ut dem utan att ha skadat dem först....
 
Sv: Häst påkörd - fick avlivas

Det har ju varit allt från Haparanda, långt uppe i norr till Oskarshamn, nere i söder det är mååånga mil däremellan. Tanken har slagit mig att det är någon som släpper ut dom för att :devil: men med så långa avstånd tror jag inte så är fallet men man vet ju aldrig :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst blev på måndagen påkörd av en bil norr om Kristianstad. Hästen skadades så allvarligt att den fick avlivas på plats.
Svar
0
· Visningar
846
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett sto utanför tyska Hamburg har skadats så allvarligt i underlivet att hon fick avlivas. Polisen är säker på att det är en människa...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under måndagskvällen blev en häst påkörd av en buss. Hästen fick avlivas på platsen.
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
636
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp