Häst med mugg

Luckymoa

Trådstartare
Vad ska man tänka på att undvika i foderväg till häst som har lätt för att få mugg? Socker har ja hört, men hur e de med protein (lusern)?

Sv: Häst med mugg

Jag har en häst som väldigt lätt får mugg, men hon har aldrig reagerat på att få lusern. Har aldrig reflekterat över det heller faktiskt. Men däremot blossar det upp så fort hon får gå på gräs, men har inte märkt det på något annat foder.

Sv: Häst med mugg

Det viktigaste är väl egentligen att inte ändra för mycket på hästens foderstatt.

Liknande trådar

Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 751
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
642
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10