Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite svårt att bedömma utan bild. Men är det bara lite så brukar detta inte vara ett problem, pratar av egen erfarenhet. Har en gammal man här hemma jubilerar 25 i maj, han har alltid varit lite svankig i ryggen, är bara noga nu på äldre dar att han går i form för att hålla upp ryggen så bra så möjligt. Denna herra har gått msv hoppning, la dressyr och fälttävlan, så något problem för hälsan är det inte, bara liite svårare att hitta en sadel som sitter bra
Som jag berättat i din tidigare tråd har min fullblodaval kissingspines och är dessutom lite svankig. Är hästen bara svankig utan kissing spines, är väl det största problemet att finna en bra sadel. sen är det bara att tuta o köra som på vilken häst som helst.
Men är den dessutom stel i sin ryggrad av täta tornutsott krävs lite mer av ägaren. I ridningen får man tänka på att hästen inte KAN höja sin rygg som en vanlig häst vid samling. Min häst som har ful kissingspines har dock inga problem att samla sig ändå. Han känns lite stelare än andra hästar, men han gör tex piaff MKT bra och har lätt för samlande rörelser.
Så länge inte hästen har ONT i kroppen är det bara att rida på. Men täta kiropraktor kontroller är ett måste.