Häst i fem procent av nötköttet

Sv: Häst i fem procent av nötköttet

det hjälper ju till att hålla ner priset på maten vilket ju är det viktigaste .Den som är förvånad är naiv.
 
Sv: Häst i fem procent av nötköttet

Jag skiter i vad det är för kött blandat i korven bara det smakar bra, är hygieniskt och inte har medicinrester, vilket kött spelar mig inte någon roll även om jag förstår det kan göra det för andra.
 
Sv: Häst i fem procent av nötköttet

Jag är hästtjej in i benmärgen och jag vill inte äta hästkött.. men jag har inga problem med att andra äter det.. mitt problem är att dom döljer det, helt okej med hästkött i allt Om det står i innehållsförteckningen!
 
Sv: Häst i fem procent av nötköttet

Kl.

Är hur idiotisk som hälst det skall stå på vad man köper.
Vad är nästa grej dom skall blanda ner nötter? Jo tack.
 
Sv: Häst i fem procent av nötköttet

Nötter får du väl ändå jämföra med olika sorters nötter. Här är det bara olika sorters kött. Märk om och sänk priset.
 
Sv: Häst i fem procent av nötköttet

Äter ko, gris och fisk i land. Men vill inte äta vare sig kanin lr häst. Fast troligen har väl det skett ändå för att de inte kan märka sina varor korrekt. Det bästa är nog att själv gå till närmaste gård och peka ut "objektet" men det skulle jag aldrig klara. För blödig. Dessutom är vegetarisk kost mkt godare så egentligen vet jag inte varför jag ibland äter kött. Eller varför inte fler är vegetarianer. Fisk vore dock svårt att aldrig äta mer. Det är för gott helt enkelt för att avstås helt.
 
Sv: Häst i fem procent av nötköttet

Undrar hur mycket av köttyper som man inte testar för som finns i maten? :crazy:Man testar för ett "djurslagsprotein" i taget och man kan alltså bara få reda på om det testade djurslaget finns i köttet eller inte och i ungefär hur stor mängd. Dock har jag alltid varit skeptisk till köttprodukter där man inte kan se vad som är i så för min del gör det ingen större skillnad.
 
Sv: Häst i fem procent av nötköttet

*kl*

Det förvånar mig inte ett dugg att det kan ligga vad skit som helst i maten. Priserna hålls nere och ju mer "skit" i desto mer vinst för tillverkaren.

Synd bara att människors girighet ska gå ut över medmänniskor.
Jag vill veta om jag äter kött som är slaktat "svart" eller som kan innehålla mediciner eller spår efter mediciner som inte ska finnas i livsmedel.

I övrigt har jag ingenting emot om kebaben är gjord på gris eller köttbullarna på häst, bara det är djur för livsmmedelsproduktion som ligger där i.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Danske Bank listar de fem vanligaste missarna när svensken är på väg att köpa gård och kanske flytta ut på landet. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
931
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det ska vara skillnad på levande djur och döda ting när det gäller konsumentskydd. Det anser EU-parlamentets utskott för den inre...
Svar
0
· Visningar
487
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Exporten av hopp- och dressyrhästar blomstrar, rapporterar SR P4 Halland, som varit i kontakt med fem av Sveriges största exportörer...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den svenske EU-parlamentarikern ska företräda EU-parlamentet när djurhälsopaketet implementeras. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Svullen pung efter kastrering. Bild
  • Hundbur bil
  • Renrasig katt - Tica

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp