Häst fick nödslaktas efter vanvård – nu polisanmäls djurhållarna

Usch , att man låter hästen stå på 3 ben under så lång tid :( blir så ledsen av att det finns folk som behandlar sina hästar på det viset

Min häst jag leasade ut kom hem på tre ben efter att ha körts nästan 50 mil.
I telefonen fick jag info om att hästen linkade och när hon efter tre veckor inte tagit ut vet sa jag åt henne att köra hem hästen
Hade jag vetat hur dålig hästen var hade hon avlivas på plats hos leasingtagaren
Nu var det en massa omständigheter som gjorde att hon inte anmäldes för djurplågeri men fy Fan alltså.
Fyra år gammal fick hästen somna in

Min häst jag leasade ut kom hem på tre ben efter att ha körts nästan 50 mil.
I telefonen fick jag info om att hästen linkade och när hon efter tre veckor inte tagit ut vet sa jag åt henne att köra hem hästen
Hade jag vetat hur dålig hästen var hade hon avlivas på plats hos leasingtagaren
Nu var det en massa omständigheter som gjorde att hon inte anmäldes för djurplågeri men fy Fan alltså.
Fyra år gammal fick hästen somna in
Vad var det som hade hänt med benet?

Stackars häst men Är inte detta samma länsstyrelse som nekar avlivning av en varg med brutet framben? Den vargen har ju gått på tre ben i tre år enligt länsstyrelsen egna uppgifter...... men det är inte djurplågeri, den är ju på bättringsväg...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fyra hästar i en hage blev uppskrämda och skadade sig när en granne avfyrade fyrverkerier på nyårsafton. Nu misstänks grannen för...
Svar
0
· Visningar
486
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En hästägare vanvårdade sin häst så pass mycket att hon nu åtalas för djurplågeri. En ung kvinna i Mönsterås kommun åtalas för...
Svar
0
· Visningar
618
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En man i 50-årsåldern från Vansbro har vid Mora Tingsrätt åtalats för djurplågeri. Det handlar om att mannen under 1,5 år har vanvårdat...
Svar
0
· Visningar
592
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) En hästägare på Gotland misstänks nu för djurplågeri, efter att två hästar haft så vanvårdade hovar att de fick nödslaktas...
Svar
14
· Visningar
2 149
Senast: Rolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama