Häst fick avlivas efter drama på Visingsö

Tycker det låter som att han råkade få vatten i öronen.. :confused:
Och en veterinär skulle inte ha kunnat konstatera det? Bättre än du som läst en kortfattad artikel?
Tyvärr är det enkelt att fälla kommentarer utifrån kortfattade fakta. En veterinär på plats med mångårig utbildning plus erfarenhet torde kunna göra en bättre diagnosticering.

Sorgligt slut, men bättre för hästen att inte behöva lida.

Och en veterinär skulle inte ha kunnat konstatera det? Bättre än du som läst en kortfattad artikel?
Tyvärr är det enkelt att fälla kommentarer utifrån kortfattade fakta. En veterinär på plats med mångårig utbildning plus erfarenhet torde kunna göra en bättre diagnosticering.

Sorgligt slut, men bättre för hästen att inte behöva lida.

Ber om ursäkt om du tog illa vid dig av min kommentar.
Min kommentar var alls inte menad på det viset. Jag kunde ha formulerat mig bättre. :(:crazy:

Denna veterinären var säkert 100% kompetent men tyvärr har livet lärt mig att det finns undantag bland både veterinärer och läkare när det kommer till kompetens trots mångårig erfarenhet.
Tack och lov så bad vi om ett andra utlåtande när en veterinär ville avliva en häst på stående fot p.g.a fraktur.
Hästen tävlar idag MSV och har aldrig haft någon fraktur..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
636
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När hästen Talisman inte trivdes på ridskolan bestämde sig sexåriga Bella för att köpa honom. ... Källa / Läs mer...
Svar
7
· Visningar
823
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Succéserien Jag och min häst letade sig idag ut till Grillby och till Victor Victor som tränar sina hästar i fälttävlan. .... Källa /...
Svar
0
· Visningar
529
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Räddningstjänsten jobbar just nu i Oskarshamn med att ta upp en häst som fastnat i ett dike. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
458
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama