Hård paddock

cello

Trådstartare
Min paddock är stenhård på sommaren, hur mycket vi än harvar.
Perfekt resten av året när det är blötare.
I nuläget har vi bara stenmjöl (med grövre material under).

Funderar på om jag ska lägga på något så att det blir mjukare/mer svikt. Men det får ju inte bli för mjukt och tungt resten av året.

Några tips? :bow:

Jag toppade med "ridbanesand" häromåret, och då blev det mycket bättre. Funkar kanon även på vintern.
(Jag hade också stenmjöl överst. Det var tänkt som ett mellanlager när ridbanan anlades, men behövde sätta sig innan topplagret kom på. Men endast en häst tog det flera år att packa.)

Jag toppade med "ridbanesand" häromåret, och då blev det mycket bättre. Funkar kanon även på vintern.
(Jag hade också stenmjöl överst. Det var tänkt som ett mellanlager när ridbanan anlades, men behövde sätta sig innan topplagret kom på. Men endast en häst tog det flera år att packa.)
Ok! 😊
Hur packat behöver stenmjölet vara för att lägga på ett nytt lager? Kör man ordentligt med padda blir det ju nästan som betong..

Hur tjock lager sand la du på? :)

Liknande trådar

Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: tara
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 389
Senast: Lars L
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 094
Senast: Rumpnissen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
625
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka