Hej!
Jag skulle verkligen behöva någons hjälp med att veta om vi har råd med ponny (kat C), eller åtminstone vad månadskostnaden blir, jag vet att det är väldigt svårt att säga men jag ska försöka underlätta det.
Min situation:
Min mamma är journalist och författare, tjänar dock inte mer än 500:- på böckerna/mån skulle jag gissa på.
Jag är enda barnet hon betalar för då min bror är 18 och bor knappt hemma.
Vi reser kanske en gång vart tredje eller fjärde år, bortsett från årliga skidresor som jag kommer undvika.
Stallhyran blir 1750, då ingår strö och kraftfoder, ridhus samt ridbanor.
Hovslagare blir 1000:- varannan månad.
Hö blir väl runt 700:-/mån
Jag ska varken tävla eller träna (löser träning på ett annat sätt: kostnadsfritt)
Försäkring vet jag inte riktigt vad det landar på.
Vill även påpeka att ponnyn i fråga kostar 10 000:- (säljs billigt till mig för jag har ridit och utbildat den i ett år).
Åker även kollektivt till stallet fram och tillbaka.
Är det något jag missar? Skulle vi förlora på det om vi först hyrde ponnyn för att se eller skulle inte det gå ihop?
Tack så himla mycket på förhand.
Med vänliga hälsningar
Jag skulle verkligen behöva någons hjälp med att veta om vi har råd med ponny (kat C), eller åtminstone vad månadskostnaden blir, jag vet att det är väldigt svårt att säga men jag ska försöka underlätta det.
Min situation:
Min mamma är journalist och författare, tjänar dock inte mer än 500:- på böckerna/mån skulle jag gissa på.
Jag är enda barnet hon betalar för då min bror är 18 och bor knappt hemma.
Vi reser kanske en gång vart tredje eller fjärde år, bortsett från årliga skidresor som jag kommer undvika.
Stallhyran blir 1750, då ingår strö och kraftfoder, ridhus samt ridbanor.
Hovslagare blir 1000:- varannan månad.
Hö blir väl runt 700:-/mån
Jag ska varken tävla eller träna (löser träning på ett annat sätt: kostnadsfritt)
Försäkring vet jag inte riktigt vad det landar på.
Vill även påpeka att ponnyn i fråga kostar 10 000:- (säljs billigt till mig för jag har ridit och utbildat den i ett år).
Åker även kollektivt till stallet fram och tillbaka.
Är det något jag missar? Skulle vi förlora på det om vi först hyrde ponnyn för att se eller skulle inte det gå ihop?
Tack så himla mycket på förhand.
Med vänliga hälsningar