Har någon av er sett Blue Hors Rush Hour??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pisan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 926

Pisan

Trådstartare
Jag kunde igår när jag tittade bland faktabladen på ASVH:s sida konstatera att Gränsbo kommer att ta in från Blue Hors Rush Hour, vilket gjorde mig intresserad.

Vi har en (eller rättare sagt hade eftersom han är såld) en hingst e. Rubin Royal f.06 som vi är jättenöjda med och som gjort att vi kan tänka oss att använda honom igen. Nu kan jag inte hitta att någon importerar från honom i år och börjar därför se mig om efter något annat till de aktuella stona.

Sådär i tanken låter Rubin Royal-Strohmann xx riktigt intressant och de bilder jag sett har heller inte avskräckt..

Men..jag har inte sett honom vare sig live eller på video och undrar därför om någon kan hjälpa mig???
Såg någon honom i Herning???
eller...någon annanstans???
eller vet något annat om honom???

Sv: Har någon av er sett Blue Hors Rush Hour??

Har sett honom på video, visning vid hand. Har mycket bra och taktfast trav om jag minns rätt, snygg modell.

Tack för länken...den infon har jag till slut lyckats hitta...

Efterlyser nu fler omdömen från någon som sett honom allra helst live...men annars kanske via webbtv från Herning eller på DVD eller så...

Tack för infon...

Av de bilder jag sett är det min uppfattning att han definitivt gör sig bättre under ryttare än uppställd..
Men..han påminner en hel del om sin far, som jag tycker typat vår hingstunge mycket och givit just väldigt snygg modell, korrekta ben och mycket power i gången parat med påtagligt bra bakbensaktivitet.

Hmm..då får jag fundera vidare på honom..tänker mig honom till vårt Guinnessto som ju själv lämnat mycket bra med just RR själv och har dessutom lite småfunderingar på honom till vårt Mastersto...

Vad tror Du om det sista???

Hmm..då får jag fundera vidare på honom..tänker mig honom till vårt Guinnessto som ju själv lämnat mycket bra med just RR själv och har dessutom lite småfunderingar på honom till vårt Mastersto...

Vad tror Du om det sista???

Rent härstamningmässigt som en mycket ädel och elegant häst. En sådan jag hade kunnat köpa! ;) Det var en intervju i ridsport med Andreas som rider honom, och jag har för mig att han berömde just ridbarheten hos den hingsten. Det ser ut att vara en mycket trevlig individ och jag vet att RR har gett just bra temperament.

Kul att ta del av Dina tankar...

Jag har egentligen inte hört så mycket om RR:s temperament och har funderat lite kring det eftersom vår hingst är påtagligt trevlig, lätthanterlig och samarbetsvillig och samtidigt MYCKET livlig och energisk.
För mig är detta en drömkombination vad gäller temperament och jag vet att vårt sto lämnar sansade och kloka avkommor men att höra att RR bidragit även i temperamentsväg känns väldigt positivt!!!

Beträffande Masterstoet vill jag behålla hennes lätthet, mjukhet, spänst och gångartskvaliteter samtidigt som jag gärna skulle vilja förbättra typen något och kanske få en något mindre känslig (läs lättstörd )avkomma.

Liknande trådar

Avel Nygodkända av ASVH Hingst Stbnr Född Härstamning Ägare Importör Rousseau 95328 1998 e.Ferro u.ZsuZsa - Roemer Harmony Sporthorses...
Svar
0
· Visningar
1 547
Senast: KickiH
·
Avel Det har redan varit fölchampionat på BlueHors i Danmark. Vi har ju en några av dessa danska hingstarna i avel i Sverige. Extra...
Svar
7
· Visningar
1 719
Senast: elle12
·
Avel En del har det väl redan stått om här men vissa är nya, saxat från Ridsport Nya spermaimporter 2007 Det har tillkomit...
Svar
10
· Visningar
2 053
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Klippmaskin