Har kommit på en bra övning när man inte har ridbana!

danilo

Trådstartare
Efter en del ridande utan ridbana under vintern har jag kommit fram till ett knep som jag använder mig mycket av när jag rider: rid efter bilspåren i vägen (i snö/lera). Själv har jag problem med disciplin när jag inte kan koncentrera mig helt på en ridväg, och det tycker jag är svårare i naturen än på banan där man har lite markeringar och invanda mönster. För mig och oss funkar det jättebra för hjälpkänslighet, eftersom bilspåren är så smala, och bra för rakriktning och balans.

Ville bara dela med mig av tipset!

Sv: Har kommit på en bra övning när man inte har ridbana!

Du är smart du :idea: Ska testa och se om pållen vill ;)

höhö, man tager vad man haver :D
min pålle vill oftast inte - desto bättre att öva på det...

haha , min kommer nog inte palla, han är så förb*nnat stor :P Lycka till att få honom att gå i traktorspår :angel:

jaha, ja om det är av den anledningen så är det nog inte så jäkla lätt :D

ni får pröva gå MELLAN bilspåren då!

Liknande trådar

Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)...
2
Svar
27
· Visningar
4 491
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 157
Senast: Vallmo
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag jobbar vidare med att förbättra min hälsa, och jag måste säga att det går stadigt framåt! :) Sen min stresskrasch 2008 har jag mått...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025