Har Axess hundfoder blivit bättre?

Varmblod90

Trådstartare
Bara jag som har lagt märke till att Axess har fått bättre innerhåll mot vad det va tidigare? Samt olika sorter.

Axess Allround
Vete, råvara från nöt och gris, animaliskt fett, majs, betfibrer, linfrömjöl, Diamond V, fruktooligosackarider (FOS), glukosamin, mineraler, vitaminer och spårelement

Axess Premium
Råvara från kyckling, nöt och gris, majs, vete, animaliskt fett, vegetabiliskt fett, ris, vetegroddar, betfibrer, linfrömjöl, potatisprotein, Diamond V, frukto-oligosackarider (FOS), glukosamin, mineraler, vitaminer och spårelement.

Axess Light/senior
Majsmjöl, råvara från kyckling, ris, betfibrer, animaliskt fett, vegetabiliskt fett, linfrömjöl, Diamond V, frukto-oligosackarider (FOS), glukosamin, mineraler, vitaminer och spårelement.

Axess Kennel
Fullkornsvete, råvara från nöt- och fläskkött, animaliskt fett, linfrömjöl, betfiber, vetegroddar, bryggerijäst, mineraler, vitaminer och spårelement.

Axess Basic
Fullkornsvete, kyckling, nöt- och fläskköttmjöl, animaliskt fett, linfrömjöl, vetegroddar, bryggerijäst, mineraler, vitaminer och spårelement.

Visst det är ju inte som man önskar men det har blivit bättre mot innan, eller? Inte ofta jag kollade på innerhållet på Axess, gjorde det en gång och det räckte för att utesluta det fodret helt och bara glömma.
Jag är ju inte jätteduktig på det dära med foder. Lär mig hela tiden och tycker det är super intressant.
Så ni som kan, vad tycker ni om det nya innerhållet? För-nackdelar? =)

Sv: Har Axess hundfoder blivit bättre?

Det enda jag undrar över är vad "Diamond V" är för någonting (som ju fanns med i flera av de där fodersorterna) Aldrig hört talas om det innan vad jag vet? :confused:

Diamond V är en fermenterad jästkultur från "Saccharomyces cerevisiae"-jäst.

Ja, jag har heller aldrig läst eller hört talas om det.

martha:Är det något som är "farligt"?

Ingen som har någon kommentar på själva fodret? Om innerhållet har blivit bättre?

Jag tycker det är lite svårt när de buntar ihop köttråvarorna(kyckling, nöt och gris) men inte sädesslagen(vete, majs, ris). Det gör det svårt att få någon överblick av hur mycket av varje fodret innehåller. Finns det någon tabell över hur många procent animaliska respektive vegetabiliska produkter fodret innehåller?

Nej farligt är det definitivt inte, utan bra för magbakterierna...jag gav axess själv för många herrans år sen och det funkade bra..nu har jag andra foder och vet inte riktigt om det är bättre eller sämre.

Liknande trådar

Hundhälsa Efter att ha läst en del trådar här, så börjar man ju så klart fundera på vad det är man stoppar i sin hund. Våra hundar (Tysk...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 555
Senast: fijja
·
Katthälsa Har kollat runt på olika torrfoders ingredienser och näringsinnehåll och ställde upp dem för en jämförelse. Vilken skulle ni säga var...
2
Svar
24
· Visningar
4 526
Senast: MissFideli
·
G
Hundhälsa Kycklingkött, nöt och fläskkött, korn, majs, animaliskt och vegetabiliskt fett, vetegroddar, linfrömjöl, betfiber, äggpulver, blodmjöl...
2
Svar
36
· Visningar
3 049
Senast: Rose
·
Övr. Katt Mina katter äter nu Royal Canin Indoor longhair 35 och verkar må förhållandevis bra på det fodret. Min ena katt har under våren...
Svar
8
· Visningar
1 542
Senast: fluffig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama