Hansbo Classic kandar

shlubberdubb

Trådstartare
Jag är en färgmatchningsgalen människa. Träns och sadel måste matcha i färg. När pållen växte ur den gamla dressyrsadeln vart det inte bättre än att det blev en svart sadel när jag skaffade ny. Så nu står jag med Svart dressyrsadel massa bruna och beiga shabrak samt bruna träns. Nåväl, skaffade ett svart träns på hööks förra året (det med spännen i nacken) och är tokigt nöjd med det.

Men kandaret är ju brunt och det går ju inte. Jag stör mig något förjäkligt på detta.

Har spanat in Hansbo Classic, det rundsydda. Tyvärr har ingen butik här ett sådant inne så jag måste beställa. Skulle dock villja se större foton än de på hansbo's hemsida så man kan se detaljer.

Finns det någon här som har ett sådant och vad tycker ni om det?

Hur är läderkvaliten?

Har någon en bra stor bild man kan se lite bättre de olika detaljerna?

Jag vet att detta är ett lyx problem men whatever. Nu börjar jag faktiskt tycka att det är snyggt med svart så varför inte köra på med det.

Tacksam för hjälp och åsikter om kandaret.

Sv: Hansbo Classic kandar

Träns och sadel måste matcha i färg.

Kan tyvärr inte hjälpa dig med kandaret men jag bara måste hålla med om ovanstående.
Jag köpte ett eget träns (inget dyrt dock) till ridskolehästen jag tävlar för hon hade ett fult svart träns till sin fina bruna Stubbensadel. Första gången vi tävlade med det nya tränset (som naturligtvis matchar sadeln perfekt i färg) så vann vi båda klasserna vi startade:rofl:.

Lycka till i jakten på ett nytt träns.

ÅH va snyggt!!!!

Jag behöver ett sånt :D

Någon som vet ungefärligt pris?

Jag har sett det för mellan 690 - 790 på postorder. Butiken här kan få in det för 710 och då tillkommer ingen frakt.

Nu fattas bara att ta reda på hur kvaliten är.

Kan tyvärr inte hjälpa dig med kandaret men jag bara måste hålla med om ovanstående.
Jag köpte ett eget träns (inget dyrt dock) till ridskolehästen jag tävlar för hon hade ett fult svart träns till sin fina bruna Stubbensadel. Första gången vi tävlade med det nya tränset (som naturligtvis matchar sadeln perfekt i färg) så vann vi båda klasserna vi startade:rofl:.

Lycka till i jakten på ett nytt träns.

Tack. Visst måste man färgmatcha. Jag är så extrem så jag matchar kläderna med, om jag ska på träningar. Gärna gärna matcha lindor med schabrak.

Hansbo har också kommit med ursnygga shabrak med broderade lönnlöv på vänstersidan i guld och guld pp. Sådant bara måste jag ha!

det är snyggt men ser inte ut som det är äkta rundsytt? kolla på pannband och sidostycken, ser liksom kantiga ut?

det är snyggt men ser inte ut som det är äkta rundsytt? kolla på pannband och sidostycken, ser liksom kantiga ut?

Det var mycket därför jag ville se en bra bild på det. Misstänkte att det inte var äkta rundsytt. Ser mer ut som dubbelsytt med en söm och rundade kanter.

Om jag ändå kunde hitta en butik som har det hemma så jag kunde få klämma och känna på det.

Jag har motsatt problem, byta allt svart mot brunt, och det är sannerligen inte det lättaste !

Jag har motsatt problem, byta allt svart mot brunt, och det är sannerligen inte det lättaste !

Hade problemet när jag bodde utomlands att det var lögn i h-vete att hitta dressyrgrejer i brunt. Allt var svart. Fick passa på att shoppa när jag var i Sverige.

Nu sitter jag med svart dressyr och brunt på hopp/rida ut och blir galen då den bruna sadeln inte passar och har en svart hemme på prov. Har inet lust att byta ut mina dyra bruna handsydda sadelmakerigrejer mot svart. Har ju liksom langat över de dressyrgrejerna till uteridningsgrejer.

*suck*

Det är hårt att vara färgmatchnings slav.

Ser fram emot att få hem det svarta kandaret så jag a) får känna på det och avgöra om det är OK och b) om det är ok slippa rida med brunt kandar.

Tog hem det idag för påseende och prova på hästen om storlek passade. Det blev inte mer än påseende då jag var riktigt besviken på en del sömmar etc. Så nu funderar jag på att färga om det bruna jag har (som visserligen är väldigt märkt brunt) till svart eller bara avvakta och se vad som hände i framtiden. Jag har ju ingen panik att skaffa svart kandar för tävling då det lär dröja innan vi är uppe i dom klasserna ändå.

Nej inte färga ett brunt kandar!!! Sälj det till mig isf!!!

Någon som har lyckås kandar för resten? Det som kostar 1300? Ser fint ut iaf och finns i brunt...

kvaliten är väl okej, verkar vara samma tillverkare som my one använder. men! alla jag har sett har haft vanliga spännen istället för tygelhakar och det är icke vackert på ett kandar....
hubertus har kandar i samma prisklass med mkt bättre lädre och inåtvända spännen. sen finns ju hdr också i brunt.

Nej inte färga ett brunt kandar!!! Sälj det till mig isf!!!

Någon som har lyckås kandar för resten? Det som kostar 1300? Ser fint ut iaf och finns i brunt...

Jag vill liksom inte göra mig av med mitt fina bruna handsydda av engelsktsadelmakeri kandar. Då skaffar jag hellre ny sadel i brunt. ;)

Hubertus finn väl också i brunt men alldeles för ljust på en nästan ljusbrun häst

Senast ändrad:

horze har ju som man kan pyssla ihop själv. ser fint ut. dock är det mässingspännen på det.

eller så sparar du lite och köper ett döbert, du får ett vanligt platt kandar med extra bred nosgrimma för ca 2500kr om du beställer på rätt ställe. :)

Går och funderar på german line kandar istället men på hansbo's hemsida finns de bara i ponnystorlek. Verkar vara svårt att hitta för stor häst.

Liknande trådar

C
Utrustning Har velat hur länge som helst nu mellan vilka skydd jag ska köpa och vilken färg :mad: och kommer aldrig fram till något vettigt...
Svar
19
· Visningar
1 320
Senast: CeciliaHeikne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka