Galapago

Trådstartare
Mitt sto är den feta typen. Nu har jag bantat henne massor o hon är fin i hullet, man kan känna revbenen men hon är absolut inte mager. Trots detta så hänger magen på henne. Hon är inte så bukig som ett gammalt avelssto eller maskangripn eller så,m men hennes magprofil är väldigt... konvex! Vad gör man? Jag vill ha henne slank o fin!:idea:
Hon är 10 år o har aldrig fått föl o rids regelbundet o har väldigt bra kondition. Någon som haft liknande problem o som har tipps på övningar / träningsmetoder för att råda bot på hennes magprofil?:o

Sv: Hängmage

Ska tillägga att det inte bara är ett estetiskt problem, då hängmagen gör att sadelgjorden åker fram o detta gör att sadels åker fram o trycker mot manke/bogblad.

Sv: Hängmage

Galopp fattningar ska vara stärkande för magmusklerna har jag hört. Konstigt bara att min pålle har hängmage, så mycke galoppfattningar som jag tränar.

Liknande trådar

Avel Hej, jag har ett shettissto som gick på fribetäckning maj-september förra året. En anledning till att hon fick gå kvar så länge var att...
Svar
8
· Visningar
3 204
Senast: Zuzzi
·
T
Trav Hej allihop! Vet inte mkt om sporten och travhästens skötsel som sådan. Men har nu fått travfolk alldeles inpå mig och är lite frågande...
Svar
8
· Visningar
1 764
Senast: martha
·
S
Foder & Strö jag har ett hbl sto som förändrades rätt drastiskt från att gräset började komma fram i våras. hon var superfin tidigt i våras efter att...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: BJÖRKIS
·
Foder & Strö Jag sitter här i mina funderingar över mitt sto. Hon är väldigt fet och i våras befarade jag att hon fått fång, vilket så inte var...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: _moa_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur