cili
Trådstartare
stallägaren har meddelat mig om att min häst dricket väldigt mycket, och det är ofta (nästan alltid) väldigt blött i hans box på morgonen, hans avföring är ofta ganska lös.
han går ute från ca åtta till fyra-sex, han har vatten i hagen, i boxen har han vattenkopp.
han äter ca 8kg hösilage (ej så blött) om dagen
kraftfodret han får är lite havre, mer korn, lite olja och någon skivad frukt. brukar blöta det lite också så att det inte ska vara för torrt.
det som hänt nyligen i hans liv är;
september: kastrerades
början av december: bytte stall
hästen i fråga är en treårig travare (som just nu rids in, endast långsamt och inget som kräver särskilt mycket av honom), han har kompisar och det ser ut som om han trivs bra. han är glad och positiv.
vad tror ni jag kan göra åt det? ändra något i foderstaten?
de i stallet rekommenderade att ge honom fil, tror ni att det skulle fungera? hur mycket isåfall?
han går ute från ca åtta till fyra-sex, han har vatten i hagen, i boxen har han vattenkopp.
han äter ca 8kg hösilage (ej så blött) om dagen
kraftfodret han får är lite havre, mer korn, lite olja och någon skivad frukt. brukar blöta det lite också så att det inte ska vara för torrt.
det som hänt nyligen i hans liv är;
september: kastrerades
början av december: bytte stall
hästen i fråga är en treårig travare (som just nu rids in, endast långsamt och inget som kräver särskilt mycket av honom), han har kompisar och det ser ut som om han trivs bra. han är glad och positiv.
vad tror ni jag kan göra åt det? ändra något i foderstaten?
de i stallet rekommenderade att ge honom fil, tror ni att det skulle fungera? hur mycket isåfall?