Å vad roligt liv i hamstertråden! Då måste jag ju presentera mina pälsbollar:
Kassandra, korthårig BE Creme Banded född 13.1.2014 är den absolut tamaste (även om alla mina är handtama). Men hon följer mig som en liten hund, klättrar byxbenen upp för att få vara med. Kräver mycket plats så hon bor i mitt sovrum på 3x4 meter där hon har frigång. Kassandra är väldigt mycket för att "hjälpa till". Så hon har rivit ner alla tapeter så långt upp hon når, tuggat i sig heltäckningsmattan (så den fick jag slänga ut), käkat golvlister och senaste är en bit betongvägg....
Har även en kullsyster till Kassandra, Thekla. Hon är i mycket en kopia av Kassandra bara mer lugnare, mindre förstörande och allmänt lite mer lätthanterlig
Nästa i gänget är Jeanette också kallat Fluffo. Hon är också en guldhamster, långhårig, född 23.9.2014 med färgen golden. Brukar kalla henne min lilla fotomodell. Alla kort blir super på henne.
Har även en långhårig guldhamster, BE Creme som heter Elvira. Hon är ca 1 år gammal och är den som vaknar först av gänget. Redan klockan 19.00 står hon beredd att få komma ut på äventyr på någon av lekplatserna.
Nyast och yngst är Florena, även kallad Flo. Hon är född 5.4.2015 och är en långhårig guldhamster i färgen dove.
Sen har jag två dvärghamstrar, först ut är den äldsta, Charlotte även kallad Musen eller Musbus. Hon är en hybrid född i juni 2013 och har färgen saphir.
Enda mannen i gänget är Jojo, en hybrid född i augusti 2014 uppskattar man. Han har gått från att vara en mycket rädd ilsken hamster till att vara handtam. Han har färgen RE Blue Fawn.
Sist och minst är min roborowski Flixx. Hon hette först Felix men visade sig vara en hon så då blev det Flixx. Hon är född i november 2014 och är för en robo rätt tuff och foderhandtam.
Alla mina är nödfallshamstar. 5 st kommer från Hamsterhjälpen Nord, 1 från Hamstar i nöd och 2 st är Ebay-annons hamstrar som är räddade ur små "fängelseburar".
Jag har en blogg där jag nästan dagligen uppdaterar, har många bilder och filmer, ni får gärna titta förbi! Där kan man också läsa mer om varifrån mina hamstar kommer, hur min hamsterhållning ser ut och hur det är att ha hamster i Tyskland.