hältutredning/pris

B

Bull Dozers Am. Bulldogs

Vad går en hältutredning lös på på klinik (Åby)?

"Min" vet. säger att det inte är något fel på mitt gamla (oförsäkrade:o ) sto, men jag skulle vilja kolla upp i alla fall. Det är nå´t som inte stämmer.

Sv: hältutredning/pris

är hästen halt? eller vad är det som inte stämmer..? en hältutredning kan gå på allt mellan ca 1000:- - & uppåt 7 000:- beroende på om det behöver röntgas & med hur många plåtar, om hästen behöver lugnande med mera... Sen om det finns fel så kostar det att rehabilitera..

ring till närliggande klinik & fråga helt enkelt & berätta hur hästen fungerar i dag.. lycka till..

Har precis fått en faktura från ATG på en hälta utredning på min gamla (oförsäkrade) Nordsvensk.

Klinikavgift 250:-
Rörelsekontroll/böjprov 400:-
Röntgen 3 bilder 940:-

Summa med moms 1987:-

Nu hade vi tur att vet trodde sig veta vad hon skulle röntga annars hade det blivit mycket dyrare. Prognosen blev dock spatt med oviss framtid.

Men som ovanstående nämner det är väldigt olika från klinik till klinik och vad som behöver göras för en eventuell utredning av problemet.

Lycka till!

Jag var på strömsholm i fredags o gjorde hältutredning. Kostade lite över 8 tusen, så det är bra o ha försäkring, den täckte ca 80 % av summan. :)

när min utreddes gick det på närmnre 8000:- men då visste (misstänkte) ändå vetrinärn på ett ungfären vad det var,röntgenplåtarna var dyra och det lugnade han fick..

Försäkra hästen först

min hältutredning i katrineholm gick på 4500kr.

varför har du inte hästen försäkrad?

Jag var på Åby i vintras och har rotat fram papprena så hoppas att jag kan hjälpa dig lite i alla fall...

• Klinikavgift 250 kr
  • Hältundersökning med böjprov 525 kr
  • Longering 120 kr
  • Diagnostisk bedövning 275 kr (bedöva led för att se om det blir bättre)
  • Röntgen 4 bilder 1155 kr
  • Ultraljudsundersökning av sena/gaffelband/ligament 1 ben, 755 kr

Återbesök kostade
Klinikavgift 250, rörelsekoll 350 och longering 120 kr.

I detta fall var det en knäledsinflammation. Du får summera själv, till detta har han behandlats en gång med Celeston Bifas för 428 kr och även blivit sprutad med en medicin som heter Catrophen som kostar 1.756 kr och som inte visade något resultat tycker jag.
Lustigt nog så har jag inte behövt betala för något lugnande?

Hoppas att det var till lite hjälp!

Senast ändrad:

Inka-90 skrev:
min hältutredning i katrineholm gick på 4500kr.

varför har du inte hästen försäkrad?

Därför att den var för gammal att försäkra när jag köpte den. 16 år. Förra ägaren hade hade ej försäkring jag kunde överta.

suisyola skrev:
när min utreddes gick det på närmnre 8000:- men då visste (misstänkte) ändå vetrinärn på ett ungfären vad det var,röntgenplåtarna var dyra och det lugnade han fick..

Försäkra hästen först

försäkra hästen? ... men du kan ju inte försäkra en "dålig häst"..? eller jo om du använder dig av en vet. som inte tycker att det är något fel på hästen.. hmm smart..hmm bedrägeri då man ändå misstänker att nåt är fel?...

Jag var iväg och gjorde en hältutredning på min häst *Vila i frid min vän*

Så här fick vi betala:

• Klinikavg. 240:-
  • Hältutredning med böjprov 800:-
  • Longering 200:-
  • Bedövningar 235:- x 4 = 940:-
  • Ultraljud 680:-
  • Röntgen 4bilder 860:-
  • Röntgen över 4bilder 160:-

Sen tillkom behandlingen och totalsumman för det besöktet blev
8 288:- Detta var på Mälarkliniken

Vad var det för behandling? (tänkte eftersom resten, utan behandlinge, blev ju inte så mkt).

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 587
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 051
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 525
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka