T

Twigs_Honey_

Mitt varmblod är halt, men jag evt inte varför !:confused:
För två veckor sedan blev hon halt, i två dagar men sen blev de bra igen. Tre dagar efter de blev hon halt igen, och har varit halt sedan dess. :( det dör upp en svullnad precis över hoven, men hon har inte varit så varm. Vissa dagar inte varm alls. Nån som har någon aning om vad det kan vara för nått ?:o ska till veterinären med henne om några dagar.

Sv: Halt !

jag skulle kontaktat vetrinären lite tidigare. kan ju vara i princip vad som helst :confused:

Jo vi skulle göra det. ringde för tre dagar sen, men då visade det sig att det var efter deras samtalstid, så vi fick ringa dan efter, och då sa han att vi skulle kolla om det var en puls vid hoven, för då skulle de va hoven de va fel på, men de va inte de, så då ringde vi igår och fick tid om nån dag eller två. (kommer inte ihåg precis när för tillfället):crazy: :cry:

INgen som vet vad de skulle kunna vara ? snälla =(

Hon har inflammation i lederna på både framben :/ ska tillbaka till veterinären med henne om några dagar, hon går på kortisonbehandling.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 127
Senast: animalasia
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 272
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025