Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt med hovslagaren och bad han komma ut och titta så de inte är en hovböld. Hon är varken varm eller svullen i benen. Ser ut som hon är halt vänster fram. Han kom imorse och tog av skon kände med tången och skar av lite i sidorna, hon var inte öm någonstans i hovarna. Han sa vi kan låta skon vara av så ska jag göra hovbandage nu i 2 dagar. Blir de inte bättre så ska jag åka till veterinär på fredag och utreda om de kan vara någonting annat. Han sa de kan va en böld som sitter längre upp i hoven, han kände också på hennes ben och kände varken svullnad eller puls. Tyckte hon var lite varm i ena hoven, men ytterst lite. Kan säga hagarna är väldigt leriga om de har någon betydelse.
Någon som vet vad detta kan vara? Hon har nu varit halt i en veckas tid. Hon går bara i hagen och jag släpper henne i padocken varje dag för att se hur hon rör sig men annars har hon bara vilat.
Någon som vet vad detta kan vara? Hon har nu varit halt i en veckas tid. Hon går bara i hagen och jag släpper henne i padocken varje dag för att se hur hon rör sig men annars har hon bara vilat.