hållbarhet fodret?

_FiA_

Trådstartare
Det blir ju billigare att köpa en stor säck torrfoder på 15 kg, men jag kommer ha en katt och det tar ju länge innan den tar slut. Hur lång hållbarhet är det på torrfoder i allmänhet? Hittar ingen information på nätet, står bara att det ska förvaras torrt ej över normal rumstemperatur
 
Sv: hållbarhet fodret?

Lånar tråden lite..

Och en oöppnad säck då? Ska den hålla så länge som "utgångsdatumet"? Vilket ju låter rimligt om den gör..
Undrar dock för jag har två stycken torrfodersäckar (oöppnade) som jag köpte för drygt 2 år sen där utgångsdatumet inte gått ut än, som jag tänkt skänka till något djurhem, men vill inte ge bort det om det kan vara gammalt nu..
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 559
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 133
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 554
Senast: Sofie.S
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 220
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp