Håll tummarna på Torsdag!

Alfakrulls

Trådstartare
Min vacka fina Boxerflicka är dålig. :(

Har jätte ont i vänster höft och haltar ganska så rejält varje gång hon legat på lite hårdare underlag, ex golvet. I början var det bara en liten hälta så hon hölls i stillhet med korta koppelpromenader osv, och det blev lite bättre, man fotfarande halt när hon legat på hårt.

Har hon legat mjukt så syns de knappt någonting, och hon är skogstokig och vill leka och hoppa omkring hela tiden, springa och vara tossig hela tiden. Försöker hålla henne i så mycket stillhet man kan, men det är inte lätt med en yster boxer.

Nu är hältan i alla fall värre, när hon rört sig och sen går och lägger sig på ex golvet har hon väldigt svårt att gå när hon rest sig upp. Är halt på vänster bakben men nu ser det ut som att även höger är lite kasst, som att det gör lite ont i det med. Inte halt men stel i det när hon går. :(

Sedan har hon fått, vad vi tror, Epulider, inne i munnen, som växer väldigt fort och dom har blivigt många på bara några veckor. Epulider är en slags godartad tumör. Så vi hoppas att de är godartade!

Och så har hon ett öga som börjat klibba och kladda.....

Hon har alltid varit frisk, alltid!
Och nu kör hon visst allt på en å samma gång.

Eftersom det är en boxer så var det väl väntat att det skulle hända nånting nån gång med henne.....mest orolig över det som växer i munnen på henne. Boxrar är väl ganska kända för att få just tumörer och cancer, även om dessa brukar vara godartade! Suck suck!

Förlorade ju 2 av mina hundar i Januari i år, vilket var otroligt tungt, så är så rädd att mista Buffa med :(.

Min älskade älskade vackra boxerflicka! :love:

Sv: Håll tummarna på Torsdag!

Så fin!

Ta in ut något i förskott, du har ju bokat tid och förhoppningsvis hittar ni vad som är felet och det går att göra något. Om inte bota så lindra.

Håller tummarna. Hoppas att det inte är höfterna som gett upp...

Min har ju opererats för epulider två gånger. Nu senast tog de bara bort "bollar" lite här och där, men senast såg det ut såhär:
Före
58177_433082731980_410177_n.jpg

Efter
303991_10150269029991981_1334607000_n.jpg

Senast tog de som sagt bort lite mindre epulider:
1233425_10151529801326981_328209010_n.jpg

Så epuliderna behöver du inte alls oroa dig för. De kommer supersnabbt och är inte så farliga. Min har aldrig haft problem i munnen trots epulider.'

Senast tog de bort lite smågrejer från tassarna också, och en från ögonvrån. Ingen av dem verkade vara elakartare, utan av mera vårtliknande.

Andas nu bara, är det höfterna finns det bra mediciner som håller smärtan borta. Min äter Trocoxil (en gång i månaden) mot eventuell spondylosvärk och är pigg och galen och typiskt boxeryr :)

Vi har ju dessutom problem med svåra allergier, och nu senast riktigt elaka furunklar. Så vi ska in på fredan (igen)eftersom medicinen inte funkat. Vi undviker alltid antibiotika eftersom hon alltid drabbas av jobbig svampinfektion efteråt. Suck...

Lilla Buffa <3 Mattis och jag håller tummarna! Angående ögat så kanske du kan prova att skölja med koksaltlösning ett par gånget om dagen tills på torsdag. Det kanske åtminståne lindrar lite :) Varje gång mina hundars ögon har kladdat lite så har det blivit bra på 1-2 dagar med koksaltskölj :)

Jag har glömt att uppdatera er hur det gått.

Med Buffa är det sådär skulle jag säga.
Tumörerna är epulider så dem är det ju ingen fara med, men den där hältan....

Den satt inte i höften utan nedanför hasen, och veterinären misstänkter skelettcancer! :'(
Får svar nästa vecka när röntgen och så ska göras......
Just nu befinner jag mig i ett mellanläge där jag inte vet hur jag ska känna. Känner mig mest ledsen, så fruktansvärt ledsen! :'(

Min vackraste!

VI fick aldrig nagot riktigt medicinskt svar pa var gammel hund men de sa cancer och det gick bra tillslut.

Hon var 9 eller 10 nar hon blev kraftigt halt hb. Kunde inte ga, fick bara henne uppfor forstu trappan och in I bilen. Rontgades och visade kraftiga forandringar I bakkna och hoft. Jag och maken var tvungna att aka soderut pga job (vara 9 hastar som anlande I stallet I Fl kunde inte direct ignoreras) Svarforaldrarna tog hunden tillbaka for rontgen vid 3v ab och korde sedan ner henne till oss.
Vet sa riktigt elak skelett cancer. Hunden overlever max en manad till och ska vara pa dubbel dos metacam resten av tiden.
Nar hunden anlande och lyfts ut ur bilen hoppade hon trebent ivag till sin gamla hundvakt. Nasta dag kom hon tillbaka over grasmattan som en valp! Hon at aldrig mer smartstillande och den dar haltan kom aldrig tillbaka.
Sure hon var gammal och gra, med artros och andra alders krampor men hon levde I fyra ar till innan hon avlivades efter en olycka. Vad hennes kompis rokte I det dar rummet kommer vi aldrig fa veta men det hjalpte uppenbarligen F...

*Kramar om*

Fina fina Buffa, hon som fick mig att tycka om boxrar. Håller tummarna för att det är något behandlingsbart och att du får ha henne kvar i många år till!

Det är inte rättvist att du ska ha sån otur gumman, det är det verkligen inte. Så nu hoppas vi att du får en fin julklapp med goda besked från veterinären!

Det är så otroligt orättvist och sorgligt :( Det kan inte vara rätt att du ska förlora tre hundar på ett år ... Hoppas verkligen det är något enkelt och behandlingsbart.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 986
Senast: sandrafors
·
Övr. Hund Jag har i nästan tre års tid levt med att min hund hade tumörer, godartade men ändå tumörer. Rädslan att mista honom, att alltid ha...
Svar
12
· Visningar
1 060
Senast: TinyWiny
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023