Hål i huvet?

MonteRose

Trådstartare
Eftersom min häst står på djursjukhuset med förstoppning (verkar lösa sig nu) så hade jag ingen brådska upp i morse. En av mina katter, Månsterkatten var ovanligt rastlös så jag kom på att vi skulle gå ut en promenad i sele.

Jag satte på honom selen för att han skulle få vänja sig en stund innan (han har bara haft sele på sig kort stund för länge sedan). Han verkade inte uppskatta den precis men han kan väl gå så en stund medans jag duschar.....

När jag kom ut från duschen så tyckte jag det var oroväckande tyst i lägenheten, kallade på katterna, inget svar....

Hittar Månsterkatten sittande i sovrummet fullständigt nerblodad på tassar och hals samt med halsdelen av selen i munnen :eek:

Jisses vilken panik jag fick, fick av selen, katten helt lugn hoppar upp i sängen och börjar slicka sig ren. Lyckades efter en stund undersöka lite försiktigt och efter vad jag kan se så är en klo skadad samt ev. klösskador på undersidan av hakan.

Tror inte jag behöver åka med honom i dag men ska hålla koll på honom.

Usch vad jag känner mig som en idiot.....

Sv: Hål i huvet?

Kanske inte så bra att skiva detta på ett sånt här forum i risk att bli påhoppad.

Är iallafall glad att katten inte blev allt för skadad.

Jag tror inte det är nån större fara med katten men på nåt vis så känns det som om jag gjort mig förtjänt över att bli lite påhoppad :(

Olyckor händer, skönt att det inte blev värre än så! Skickar en krya på dig-kram till katten.

Du får ta det lugnare när du försöker vänja honom vid selen nästa gång, och lämna honom inte ensam med den. Förhoppningsvis ska det nog gå att få honom att gilla den till slut.

Varför ska ts bli påhoppad, dumma saker gör väl alla människor någon gång! Det som är bra av misstagen är att man lär sig något av dem.

Säger som bibeln: Ni som är oskyldiga, kasta första stenen!!!

Skönt för dig att kisse mår bra, läste precis din tråd om hästen. Skönt att den också är på bättringsvägen:love:

För att man blir ofta det på buke om man gjort nåt misstag...

Inte här inne. Tycker inte jag i alla fall.

Det pratas så otroligt mycket om påhopp här på forumen men jag ser dem snudd på aldrig. Däremot ser jag ofta diskussioner där någon anser sig påhoppad för att denne inte kan möta motpartens argument- i korta drag. :p

Jag har sett en hel del på hästsidorna, även om jag tror att många är lite skenheliga och inte alls så ordentliga som dom utger sig för att vara.
Det sista håller jag också med om.

Månsterkatten hälsar och tackar så mkt för kramen även om han spjärnade emot en hel del (egendomligt nog samtidigt spinnande).

Jag vill passa på och tacka för alla vänliga ord!

Märkligt vad vänliga ord från människor som man inte har nån aning om vem ni är och aldrig har träffat, kan betyda så mkt.

För att man blir ofta det på buke om man gjort nåt misstag...

Jag tror det kan bero på HUR man skriver. Om TS hade beskrivit vad som hänt och sedan frågat om det kan vara farligt för katten att ha en skadad klo eller nåt liknande, gärna följt av ett par frågetecken så hade hon kanske fått påhopp i stil med: "Ta katten till veterinär, sitt inte här och skriv!"

Men eftersom TS verkar vara rädd om sin katt och väldigt medveten om vad som gick fel så finns det väl ingen anledning att hoppa på?

Jag håller med. TS misstag är sånt som inte direkt går att förebygga utan 100% kontroll konstant. Visst, det hände en olycka. Men allt går inte att förebygga, lite risker finns alltid.
Och jag tycker denna olycka faller under det och inte beror på slarv från TS.

Till TS: Hoppas kisse mår bättre! Min huskatt hade halsband på sig då och då när hon var utekatt, en dag kom hon hoppande på 3 ben. Utan skador som tur var, men ändå. Tänk om nått större djur dykt upp just då, hon hade ju inte haft en chans! Så hon fick gå utan halsband ett bra tag efter det.

Jo du har säkert rätt. men är många urartade trådar som börjar med att Ts haft otur. menmen. jag orkar inte diskutera idag. hehe. (precis hem kommen för jobbet, kanon trött) :)

Vissa "oturssaker" beror på rent slarv. Katter som ramlar ut från balkonger osv. Vissa oturssaker är just bara otur. Det beror ju helt på vad det är. Tycker jag.

*kl*
Jag kan rapportera att Månsterkatten verkar vara helt återställd. Har just undersökt honom och klorna ser fina ut samt känner inget konstigt på halsen på honom.

Han är i farten precis som vanligt och kräver att få hårsnoddar ivägsprätta så han kan få apportera. Gärna flera timmar i sträck.

Lite hämd fick han i natt när han "kärleksbet" mig i näsan så det började blöda.

Märkligt det där att fastän man tycker att man tänkt på allt och förebyggt allt så är det alltid nånting man inte tänkt på.

Så är det. Såg en katt på ett TV-program (Djursjukhuset, Veterinärerna etc) som hade klättrat upp i en gardinstång och fastnat samt ramlat, vilket medförde ett ben med flera frakturer. Vissa saker är ju väldigt ovanliga och man kan inte förebygga allt. Då blir det inget liv för varken kisse eller människa.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka