Häftig känsla på ridlektionen

M

Mariatess

Tja, detta är helt klart en rätt meningslös tråd men jag måste dela med mig av en häftig känsla jag fick på ridlektionen i onsdags. Jag har inte ridit så länge i vuxen ålder och hittils har ridlektionerna mest känns som totalt okontrollerat från min sida, ibland har det känns som jag bara åker och skumpar med i traven och galoppen. Ibland har jag suttit och nästan bankat med skänklarna på de tröga ridskolehästarna :o

Så när vi jobbade med olika svängar märkte jag att hästen ibland liksom sänkte på nacken och jag behövde bara ha lätt-lätt kontakt med munnen och ändå reagerade hon på minsta handrörelse. Ridlärarna sa att hästen då och då började tugga lite på bettet, sänkte nacken och höjde ryggen. Det kändes häftigt. Okej, jag hade ett jättefint litet sto som var väldigt känslig för alla hjälper....men ändå...wow vilken känsla! Jag har verkligen fått mersmak! Helt klart det härligaste ridkänslan hittills...

Sv: Häftig känsla på ridlektionen

Bara att säga GRATTIS!! :bow:Visst är det häftigt när man får en sådan aha upplevelse?!

Hoppas att du får uppleva många fler sådana :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har påbörjat att skriva flera blogginlägg de senaste veckorna, men inte lyckats slutföra ett enda. :p Är inne i en “de e mycke...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag blev ärligt talat lite låg när jag såg att jag stod uppskriven på Sahara igen. Nu har jag ändå försökt kämpa på henne i två veckor...
Svar
0
· Visningar
280
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Samma häst, samma övning – men ändå så annorlunda! Hade köpt på mig en markarbeteslektion till, och blev förvånad och glad när jag såg...
Svar
0
· Visningar
319
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är tydligen ston som gäller för mig nu. Förra veckan fick jag sitta på Dunja och Arnica, och denna veckan blev det Parma och Arnica...
Svar
0
· Visningar
298
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama