Jo, manen HAR nog blivit lite ljusare
. Det är fler än du som kommenterat det när det inte sett henne på ett tag.
Hon har blivit så PIGG också! Jättekul att komma ut, tyckte hon både igår och idag. Shettisen är också ett litet krutpaket, och min stackars man hänger som en vante efter henne
. Hon vill bara trava! Det ser jätteroligt ut.
I och med att båda hästarna blivit piggare,
kanske lite mer musklade (jag har svårt för att se sånt, speciellt med jättemycket vinterpäls) samt blanka och fina, har jag min teori om att det kan vara hösilaget som vi började med i december som är bra för dem näringsmässigt. Det är lite klumpigt bara, för det är stora rundbalar och jag fodrar inte upp dem helt. Jag kan MAX klara att ha dem i två veckor, sedan blir de dåliga, och då får jag skyffla ut en massa och slänga. Jag får hämta själv (två balar i taget på släp), och det är också lite besvärligt med tanke på att jag förra vintern hade en snäll höbonde som körde hit hö till mig. Men om hästarna mår bra, uppväger det ju besväret!!
Jaaaa, du måste ta lite nya kort på Anna så att man kan få ser hur hon ser ut nu. Hur går det för er? Har du börjat rida in, eller hur var det? Lite kul, jag tittade på annonser på Anna när hon var till salu, minns jag, men jag tvekade lite att åka och kika på henne för inte kunde Anna ha en häst som heter Anna...
Fånigt, va?