Hästmannen

Sv: Hästmannen

Han var ju så underbar!
Flera människor lika honom sökes! :bow:
 
Sv: Hästmannen

Hur många av dessa underbara människor finns kvar i Sverige idag? Som lever enkelt och naturligt.
 
Sv: Hästmannen

Hur många av dessa underbara människor finns kvar i Sverige idag? Som lever enkelt och naturligt.

Vi har faktiskt en farbror som bor på ett ställe som heter Rismåla, 1 mil ifrån mig. Han var hemma hos mig och visade hur lokselet skulle sitta på ponnyn jag höll på att köra in för ngr år sedan, mkt lärorikt kan jag säga, de har så mkt att berätta och lära ut:bow: ;)
 
Sv: Hästmannen

Jag kunde inte se klart filmen för jag bara grät o grät! :cry:

Påminner om min älskade morfar som slet på sin lilla gård, vad fick han för det? Fick skelettcancer o dog utmärglad på lasarettet, smärtor så inte morfin räckte till...Han förstod inte varför människan måste lida så o hållas vid liv, när djur får en spruta o så är det slut på lidandet! :cry:
 
Sv: Hästmannen

det finns en baksida på den här berättelsen, tyvärr!
han har fått djurförbud pga han inte skötte djuren som man ska och om ni såg så tog han in mycket dåligt foder till djuren i filmen som de senare fick bära ut igen o kassera
 
Sv: Hästmannen

Ja jag gjorde detsamma jag....
Satt med tårar i mina ögon innan programet var slut.Det var så mysigt att se honom...
Där han bor ligger alldeles i närheten av där jag bor.
Så finns han kvar ännu så ska jag ta och åka ut och hälsa på honom och hästarna.
 
Sv: Hästmannen

jag tyckte de var helt fantastiskt att han gjorde alting sj.
han köppte knappt mat! utan han bakde sj!
fast det kan nog inte vara så hälsosamt att leva som han:angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (SR Jönköping) , , Han blev Hästmannen med svenska folket efter filmen om honon själv, men nu riskerar Stig-Anders Svensson att få...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Filmen om Hästmannen har tidigare visats i en TV-version. I dag söndag och ytterligare några gånger sänder SVT bioversionen...
Svar
9
· Visningar
2 984
Senast: Lindsen
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSD) Ridinstruktör Karin Vågstedt, också känd som Bränna-Karin, har avlidit i en ålder av 67 år. Hennes närmaste är maken Kjell-Olof...
Svar
5
· Visningar
3 861
Senast: aldente
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSD) Hos fembarnsfamiljen Pohjanen-Tegelid på Sirillus är hästen ett naturligt inslag i helg och vardag. För Patrik Tegelid, 36, har...
Svar
0
· Visningar
812
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp