Hästmannen åter i TV

Sv: Hästmannen åter i TV

Tycker alla som inte har sett dokumentären ska se den. Helt underbar ju, har sett alla versioner och köpte även dvdn. Här är de en människa som lever enkelt och är glad för de han har.
 
Sv: Hästmannen åter i TV

Åh! detta är en helt underbar feel-good documentär! Får en verkligen att tänka till över sitt eget liv i ekorrhjulet.

Rekomenderar verkligen alla att se den!
 
Sv: Hästmannen åter i TV

har sett filmen och har även boken väldigt bra båda två.. men får nog ändå kolla på den idag :D
 
Sv: Hästmannen åter i TV

KL

Såg den nyss och jag blev frälst! Vilken mysig gubbe! :love:
 
Sv: Hästmannen åter i TV

*kl*

Är det någon som vet hur det gått för honom? Hur han har det idag?
 
Sv: Hästmannen åter i TV

Jag tycker också att gubben är mysig, och hästarna verkar uppskatta honom, men hur fungerar det egentligen? hans hästhållning lär väl inte direkt vara godkänd enligt dagens normer? En del av hans foder ser inte särskilt nyttigt ut (Hö som ligger utomhus mitt i vintern osv) Jag tror att hans djur har det bra, så jag är absolut ingen motståndare på något sätt, men man kan ju undra. Sen har han väl inte heller hästarna ute i hage på vintern, som man ska nuförtiden enligt lag? Undrar också hur det har gått för honom, men han bör väl vara lite för gammal och dålig för att fortfarande klara sitt lantbruk nu eller?
 
Sv: Hästmannen åter i TV

Jag tycker också att gubben är mysig, och hästarna verkar uppskatta honom, men hur fungerar det egentligen? hans hästhållning lär väl inte direkt vara godkänd enligt dagens normer? En del av hans foder ser inte särskilt nyttigt ut (Hö som ligger utomhus mitt i vintern osv) Jag tror att hans djur har det bra, så jag är absolut ingen motståndare på något sätt, men man kan ju undra. Sen har han väl inte heller hästarna ute i hage på vintern, som man ska nuförtiden enligt lag? Undrar också hur det har gått för honom, men han bör väl vara lite för gammal och dålig för att fortfarande klara sitt lantbruk nu eller?

Det var så man skötte hästarna förr. Det fungerade alldeles utmärkt då, så varför skulle det inte göra det nu?
 
Sv: Hästmannen åter i TV

Det var så man skötte hästarna förr. Det fungerade alldeles utmärkt då, så varför skulle det inte göra det nu?

Fast det är väl ett konstigt resonemang? Allting utvecklas och blir bättre både för mäniskor och djur så varför skall man leva kvar i det gamla när det gäller foder, mediciner och vård. Allting fungerade förr, men hur fungerade det och hur länge?
Gubben själv var ju sjuk och hade feber hela hösten men han levde ju på bröd och vatten i princip och då är det ju inte så konstigt att man blir sjuk och svag. Detsamma gäller ju hästarna, får de bra foder håller de sig friskare.

Däremot tror jag hans hästar fick mer motion och arbete än vad många hästar får idag och det mår de ju bra av.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En journalist från danska TV2 tog jobb som hästskötare hos Andreas Helgstrand och filmade under sin tid där med dold kamera. Materialet...
Svar
0
· Visningar
586
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter SVT Sport sänder världscuphoppningar från Basel på söndag. Med bland annat svenske världsstjärnan Henrik von Eckermann på plats. Se vår...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Det har åter blivit mörkt. Det suger verkligen när det blir mörkt så tidigt. Jag vet inte vad jag ska göra resten av dagen. Förvisso...
2
Svar
20
· Visningar
1 750
Senast: Wille
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 1-3 oktober är det dags för nationshoppningsfinal, Longines FEI Nations Cup Final i Barcelona. Efter många inställda deltävlingar är...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp