Hästkompisjakt?

Praefatio

Trådstartare
Nu måste ni vara ärliga :p

Jag står i ett pyttelitet stall (fyra boxar, lika många ägare), älskar stallet och vill på inga villkor flytta men känner mer och mer att jag skulle vilja träffa lite nytt hästfolk att rida med och hänga med. Ett par hundra meter från stallet finns ett betydligt större stall där jag dessutom vet att det finns folk som utövar min/-a disciplin/-er. Är lite sugen på att ragga kompisar där.

Är det en helknasig grej att göra så? Hur bär man sig åt för att det inte ska bli alldeles gränslöst och konstigt, jag kan ju inte direkt klampa in och klappa första bästa ryttare på rumpan och säga "Hallå där, ska vi bli kompisar?" :o

Har hört rykten om att de håller en del clinics och kurser för duktiga tränare i min disciplin ibland, men vet inte om detta stämmer. Tänker att det är ett bra sätt att få kontakt, att anmäla sig till en sån. Kan jag med att gå in och fråga första person jag ser om de vet om det brukar hållas kurser? Eller är det alldeles för pinsamt? Rider ju förbi där nästan varje dag så jag vill inte göra bort mig alldeles...
 
Sv: Hästkompisjakt?

Helt rätt tycker jag! Håller de clinics finns ju ingen anledning till att de inte också skulle vilja ha dig där!

vet hur det är, även om mitt närmaste stall också är ett litet stall ( både jag och den stallägaren är helt ensamma i resp stall) men ridsällskap uppskattas alltid. Trevligt ridsällskap är ovärderligt!;)
 
Sv: Hästkompisjakt?

Att fråga om du brukar hålla clinics är ju en jättebra samtalsöppnare! Frågar man sedan om personen ifråga varit med på några, och oj, håller vi visst på med samma diciplin? Så lär man väl kunna bli stående och babla en stund :p
 
Sv: Hästkompisjakt?

Känner igen mig och är delvis i liknande situation! Jag skulle nog gå den fega vägen och sätta upp en lapp i det större stallet. Typ: "Hej, Praefatio heter jag och jag har hört att ni har kurser i X ibland. Jag är jätteintresserad och vill gärna vara med, hör av er."

Finns det ingen FB-grupp för hästfolk i ditt område eller kanske till och med för det större stallet? Det är vanligt där jag bor, och där blir det naturligt att efterlysa likasinnade.
 
Sv: Hästkompisjakt?

Klart att du ska gå dit & presentera dig, det är bara att säga "Hej jag heter si & så & jag har min häst där borta i det stallet & brukar rida här förbi.." osv, inga konstigheter med det. Du behöver kanske inte klappa dem på rumpan innan ni lärt känna varandra ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 400
Senast: tuaphua
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 432
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 050
Senast: Skye
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 032
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp