Hackamore?

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Emelie_Martinsson

Skulle hackamore funka på en het häst som just nu går på Rakt gummi pelhambett?

Är det någon som har någon erfarenhet av det?

Sv: Hackamore?

Jag har en het häst som jag tidigare red på pessoa. Men så tog jag på ett hackamore och helt plötsligt så var det som att han inte förstod vad det var han skulle springa emot. Han har mkt(!!) lugnare nu samma pigga häst men fullt stoppbar.

Sv: Hackamore?

Hadde en ponny som var extremt het, honom red jag på hack när jag red ut. Han fick, som någon skrev, inget att springa emot då. Men det gick inte att hoppa honom på det för han blev inte lika styr bar. Nu var det här en extrem häst på många sätt, men jag tycker du ska prova. Antingen hack eller sidepull.

Lycka Till

MVH Russin8

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 570
Senast: Badger
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 555
Senast: villhöver
·
Anläggning Undrar om tråden som går från aggregatet till strömtråden kan va farlig för hästen? Om hästen biter på den? Det är nån plast/gummi...
Svar
6
· Visningar
698
Senast: aglaonema
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama