Sv: H**KS Lädersaker
Ang. just den grimman har jag tyvärr ingen aning men kan yttra mig kring deras övriga läderprodukter.
Jag köper inte så mkt grejer på Hööks men har en del träns därifrån. Jag upplever att man generellt sett får vad man betalar för = den billigaste skiten är verkligen skit medan de lite dyrare produkterna kan vara riktigt trevliga i kvalitén. Kvalitén varierar också väldigt mkt mellan exemplaren, jag handlar alltid i butik så att jag kan välja exemplar själv.
Har idag:
1 träns minns ej modell, ca 8 år gammalt. Välanvänt men bra bruksskick.
CH Monaghan, inte jättemkt använt, inköpt förra året. Fint, lädret verkar ok men jag är lite rädd att nosgrimman ska spricka.
CH Ashford - mkt nöjd med kvalitén överlag men nosdelen på remontgrimman är kass, det går inte att spänna upp den när den sitter på innersta så jag har nästan slitit av den.
CH Excelsior - UNDERBAR kvalitet, har flera år på nacken men är som nytt. Oerhört mjukt och följsamt men inte sladdrigt. Skulle köpa fler om det hade gått.
CH Windsor - endast testat men lädret känns ganska bra.
Gold Medal - det med tre stenar på pannband och nos... Bra kvalitet, inga konstigheter. Har några år på nacken men är fint, följsamt och fräscht.
Så det varierar lite och ibland har de superkvalitet till riktigt låga priser medan man ibland betalar hyfsat mkt för ingenting. Mitt råd till dig blir att besöka en butik och känna på grimman innan du shoppar.
Mvh JV