H**KS Lädersaker

Sv: H**KS Lädersaker

En bekant har det och är nöjd med det. Kan tyvärr inte svara på hur det är i storleken men känns som okej kvalite :)

De saker jag köpt från hööks har hållt länge. Har skött det väl och regelbundet. Deras träns brukar vara stela men de smörjer jag innan användning så blir det följsamt.

Kan inte uttala mig om just den grimman men jag har köpt några saker i läder från Hööks. Jag tycker kvaliteten varierar och det varierar även bland exemplar av samma vara, så jag hade helst känt på grimman i butiken innan köp om jag haft möjlighet.

Min erfarenhet är att man får vad man betalar för hos hööks. Tränsen för 149 kr är det oftast väldigt kass kvalitet men på de för 5-600 är det faktiskt bra kvalitet!

Det låter faktiskt jättebra! :)
Köpte nämligen en W-grimma där för ett par år sedan som var VÄLDIGT stor i storleken, Fick köpa Cob till en häst som hade Full och den var ändå för stor :grin:
Vill inte råka köpa fel strl när jag har en bra bit att åka.
köpte ett täcke också i 145cm men den satt perfekt på ponnyn som drar 130/135cm :p

Ja jag räknar inte med kvalitet om ett träns kostar 149 kr. Jag köpte ett träns en gång för runt 600, minns inte riktigt, och det var riktigt fint. Dock var jag tvungen att byta storlek och var inte lika noga i butiken den gången, och det jag kom hem med var inte alls lika fint som det första. Så ska jag handla läder på Hööks vill jag känna på det i butiken först!

Jag gillar hööks och är jättenöjd med kvalitén på lädret. Har alltid köpt i butiken.

Har varit och fingrat på just de där grimmorna i butik och jag tycker dom är stela och otympliga men detta kan ju bero på silverbeslagen som är längs sidorna osv på den. Har köpt en annan lädergrimma från butiken och den var helt gigantisk i storlek, min kuse har full stort normalt men den grimman var näst intill förstor för honom ändå. Angående kvalitén så är den rätt OK, den blir mjuk och fin om man smörjer upp den dock har färgen börjat släppa på vissa ställen (om han typ kliar sig mot boxen eller nåt) vilket jag inte tycker är ok .. den gick ändå på drygt 400 spänn, hade jag kunnat lagt ut det dubbla på en riktigt fin grimma från W'lsh som håller i flera år ..

Vet inte så mycket om grimman just, men lädersakerna från hööks kan variera kraftigt. Köpte ett tröns för 700 där, kvaliten var ju itne bra då... Lädret var väl knapapst läder :S var helt frasigt på insidan vid vissa delar, trors massa smörjning! ett billigare var betydligt bättre kvalite..!

så det bästa är att typ ta med en grimma som man vet passar och jämföra storlekarna?
Samt fingra på dem alla tills jag hittat min kvalité?

kan man ta med en gammal skitig grimma och jämföra?
Eller blir det problem med butiken?

Förlåt men :rofl::rofl: Du skriver H**ks i rubriken, ungefär som att det skulle göra någon skillnad från om skrev Hööks, som det ju faktiskt heter - och inte är förbjudet att skriva. Alla fattar ju att det är Hööks du menar, även moderatorerna.

Samtidigt som du länkar till en av deras produkter i inlägget:bow:
Tankevurpa? :)

Men för att hålla mig en aning till ämnet så är det väl en smart idé att jämföra med en grimma som du vet passar, du kan ju rengöra den innan du tar med dig den till butiken.
Och om du är orolig för att det ska bli problem kan du ju fråga i kassan om de har något emot att du jämför? :)

Ang. just den grimman har jag tyvärr ingen aning men kan yttra mig kring deras övriga läderprodukter.

Jag köper inte så mkt grejer på Hööks men har en del träns därifrån. Jag upplever att man generellt sett får vad man betalar för = den billigaste skiten är verkligen skit medan de lite dyrare produkterna kan vara riktigt trevliga i kvalitén. Kvalitén varierar också väldigt mkt mellan exemplaren, jag handlar alltid i butik så att jag kan välja exemplar själv.

Har idag:

1 träns minns ej modell, ca 8 år gammalt. Välanvänt men bra bruksskick.
CH Monaghan, inte jättemkt använt, inköpt förra året. Fint, lädret verkar ok men jag är lite rädd att nosgrimman ska spricka.
CH Ashford - mkt nöjd med kvalitén överlag men nosdelen på remontgrimman är kass, det går inte att spänna upp den när den sitter på innersta så jag har nästan slitit av den.
CH Excelsior - UNDERBAR kvalitet, har flera år på nacken men är som nytt. Oerhört mjukt och följsamt men inte sladdrigt. Skulle köpa fler om det hade gått.
CH Windsor - endast testat men lädret känns ganska bra.
Gold Medal - det med tre stenar på pannband och nos... Bra kvalitet, inga konstigheter. Har några år på nacken men är fint, följsamt och fräscht.

Så det varierar lite och ibland har de superkvalitet till riktigt låga priser medan man ibland betalar hyfsat mkt för ingenting. Mitt råd till dig blir att besöka en butik och känna på grimman innan du shoppar.

Mvh JV

MimmiFly:
Jo! Jag ser det nu! :rofl:
Jag är väl typ som en "hej-kom-och-hjälp-mig"-människa! :angel::D

Får skylla på nybörjarfel :p hehe

Jag köper alltid läder från hööks, kvaliten har varit utmärkt! Mjuka och följsamma även fast dom kostat 149-400 kr så är dom bäst! Köpte en sådan lädergrimma till en vän i storlek full och hon är supernöjd med den, både kvaliten och passformen!

oki :D då får jag väl ta en tur förbi Hööks då! :D

Dom har ju även en massa ROSA(!) reflexer nu också! :D (Y)

Senast ändrad:

ÅHH! Det tränset är ju såå snyggt! Men jag är lite rädd att nosgrimman ska se knäpp ut på polle.

Han är en Kallblodstravare med varmblodets kropp och Nordsvenskens stoora huvud, :D det är ett under att han inte har tippat över på huvudet än! :angel::eek:

Senast ändrad:

Haha åh det vill jag se bild på :) Framtung? ;)

Men jag gillar hööks saker. Har haft många träns, grimmor mm från dem och en enda gång har en achenrem gått sönder.

Hur lägger man in bilder?:confused:
Jag är inte den smartaste :grin:

Han är faktiskt inte framtung alls! :D
Men bakdelen ska vi inte prata om! Vid vissa tillfällen så känns det som att hela bakdelen vore gjord i betong. :p
Speciellt vid dom tillfällen när man kommer ut på en åker, när han ena sekunden nästan sätter sig på bakdelen för att i nästa skjuta iväg som en kanonkula!:angel:

Men när vi är på banan så trampar fint under sig :love:

(Måste få skryta lite om lille pojken:love: )

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som har provat det? http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300404&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC...
Svar
2
· Visningar
1 381
Senast: Neia
·
Utrustning Jag har kikat lite på denna: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=320719&deptid=26&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC sadel...
Svar
2
· Visningar
2 658
Utrustning Hej! Hittade ett par snygga skydd på hööks men bakskydden ser ut som senskydd, är inte duktig på det där med skydd då jag är...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Filippa99
·
Utrustning Letar efter en billig allround sadel (ren allround eller mot hopp) och hittade denna...
Svar
17
· Visningar
9 667
Senast: Adolfine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka