Gurkmeja och blöt mat???

95johsv

Trådstartare
Jag ger min kille c:a 1dl betfor idag för att ha något blött att blanda gurkmejan i. Tyvärr tycker han inte att betfor är så gott och har nu slutat att äta den helt och hållet. Vad finns det för annat som är bra att lägga gurkmeja i? Det är ju pulver och läller jag i det ihop med Nya Groov som är det enda i kraft foder han får så ligger det prydligt kvar i krubban. Det enda som jag har hittat att han tycker är gott är Nya Groov och torr krossad havre. :angel:
 
Sv: Gurkmeja och blöt mat???

Kan du inte blöta Grooven...eller hälften av den & blanda gurkmejan i den och sedan blanda alltihop ?
 
Sv: Gurkmeja och blöt mat???

Tyvärr så gillar han inte grooven uppblött... När han åt betfor och han inte åt upp allting på en gång så blev grooven geggig. Det sorterade han ut så han slapp och äta det....
 

Liknande trådar

Foder & Strö Läst massor nu att en stor andel här på trådar blöter sitt kraftfoder i pelleterad form, lusern och betfor och krafts pellets förstår...
2
Svar
38
· Visningar
3 259
Senast: Sofiiiia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här med innehållsförteckningar på mat är ju något man verkligen kan fascineras över, om man nu är lagd åt det hållet... :) Imorse...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: cassiopeja
·
Foder & Strö Ponnyn tycker om blött silage. Då finns det ingen botten i honom. Uppvuxen sitt första år på hö och fanns ingen botten då heller...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 141
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Har en liten DSG-kille på drygt 7 månader, en sprallig, glad och trevlig krabat som gillar att mysa och hitta på bus. Allt frid och...
2
Svar
22
· Visningar
3 314
Senast: GardenAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp