"Gummistövel"?

Summerwind

Trådstartare
Jag har ett gammalt halvblodssto som skurit sönder strålen på ena bak. Just nu är hon gipsad och det tar förmodligen ca 10 dagar till innan man kan hitta en annan lösning (givetvis gipsas hon om flera gånger under dessa 10 dagar)
Men jag hörde häromdagen av en kompis att det finns någon sorts "gummistövel" som man kan sätta på för att skydda hoven.

Någon som har hört talas om detta och var man kan få tag på en sådan?

A

Sv: "Gummistövel"?

De kallas ofta skyddsboots, googla på "barfota boots häst" eller "skyddsboots" så kommer det upp några alternativ.

Det køpte jag i en vanlig ridsportbutik, de hade olika modeller, dock endast inne i butiken gick inte att bestælla via internett.

Tack för svaren båda två!

Nu har jag varit och inhandlat ett st "gummistövel" i min ridsportaffär. Trodde inte det var så enkelt att få tag på en sådan. Nu ska vi kränga på den i morgon vid gipsbyte så får vi hoppas det blir bra!

A

Annars kan man använda en innerslag till ett lastbilsdäck, dela på mitten, trä över hoven och sno om med silvertape.. Fick det tipset när min häst var gipsad efter en stooor hovböld.. Funkade super och behövde bara köpa tapen fick slangen gratis på däckfirman:D

Liknande trådar

Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 278
Senast: mackan
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 701
Senast: skuggi
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 619
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka