Grunderna till westernridning

H

Hiroetika

Har länge tänkt att jag ska börja horsmanship träna mina hästar för att sedan sen kunna börja lite smått med westernridning har alltid varit facinerad av ridstilen..men kan inte ett dugg om det då man sedan barnsben har varit insatt i engelsk stil..det har varit så självlart liksom. Nu till min fråga undrar om ni kan ge mig lite tips på lätta övningar som man lite smått kan börja med sa att man kan bli lite varmare i kläderna. tacksam för svar :)

Sv: Grunderna till westernridning

För det första; Horsemanship och westernridning är inte samma sak, det hänger liksom inte ihop. Sen är det ju jättebra och kul om du tränar horsemanship, det är det bästa sättet att hantera hästar på.

Jag tycker att du ska kontakta någon bra klubb i närheten, gå in på www.wras.se eller www.western.nu så hittar du klubbar där du bor.

Det finns också tusentals böcker att låna eller köpa, kolla på ditt bibliotek. KUL ATT DU INSETT ATT WESTERN ÄR FANTASTISKT! Välkommen i gänget! :)

tack..ja du ser ju...kan ju inget..men någonstans måste man ju börja! :)

Utan frågor kommer man ingen vart. Jag är själv nybörjare, har tränat i några månader bara. Hoppas du hittar en massa övningar. :)

Rebeccah skrev:
För det första; Horsemanship och westernridning är inte samma sak, det hänger liksom inte ihop. Sen är det ju jättebra och kul om du tränar horsemanship, det är det bästa sättet att hantera hästar på.

För det andra: så hör western och horsemanship en helt del ihop ;) många som håller på med western håller också på med horsemanship eftersom man först vill kunna kontrolera hästen från marken innan man sätter sig upp på den. Och det är väldigt bra att göra vissa övnigar först från marken innan man gör det på hästryggen. :idea:

Jo, jag vet. Men när jag skrev i en tråd att att det var så som du säger fick jag en massa hugg att horsemanship minsann inte hängde ihop med western. Jag hanterar alltid hästar med horsemanship, oavsett western eller engelskt. (fast jag tränar western)

men då är det nog mer en tolkningsfråga, vad man själv, tycker, men visst kan man hålla på med horsemanship än vilken hästsport man håller på med, men jag tror att det är mer vanligt bland westernfolk...

Jag tycker att, westernridning och horsemanship hänger ihop. Men enligt en del är horsemanship och western helt olika saker.. men i vilket fall, jag ska sluta skriva vad andra sagt till mig ocj istället skriva vad jag själkv tycker! :) Upp med självförtroendet, ingen dödar mig.. :D

ja , jag kommer här från ingenstans och har faktiskt läst igenom allting som skrivits här .
Jag red en del western när jag var mindre faktiskt , men tappade greppet pga att det inte var så populärt
så jag började fiffla med annat för att vara "inne" , men nu har jag viljan att börja igen och jag vill bara ha ett par
enkla tips på någon grund så jag kan börja med min häst (: Eftersom jag inte finner någon bok går det lite sådär kasst ! :/
Skulle vara glad för svar (:

Knapplån...

Någon som kan tipsa om någon bra bok om western grunderna?

Westernridning från början av Rolf Carlsson är en helt ok bok.
Vill man ha olika övningar finns Beginning western exercises, intermediate och advance i samma serie.

Hmm ja det var nog det enda jag kom på såhär på rak arm.

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 544
Senast: Roxy
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 021
Senast: Lycan
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 407
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar