Grön fasadfärg

Angel

Trådstartare
Nu behöver jag lite hjälp. Ska måla ett mindre hus/hundkoja och diverse trädetaljer och är ute efter en dovt grön färg.
Tänk dimmigt olivgrön eller ”lummig trädgård”. Dvs nåt liknande som bilden.
02936A7F-0EF5-4895-8A0E-C3078016882D.webp

Vill ha en slam eller linoljefärg som inte behöver skrapas eller liknande när det är dags att måla om men har lite svårt med att hitta nåt som känns riktigt rätt. Vet att falu rödfärg har gröna nyanser men det verkar vara nästan omöjligt att hitta bilder på dom. Det är såklart möjligt att be om en specialbrytning men det vore ju smidigt om det redan finns en kulör som känns bra.

@Angel: Har du googlat slamfärg grön? Jag får upp Faluns Knut&Foder som finns i grönt samt Gysinge slamfärg, de har två gröna nyanser.

Sedan har Göranssons (ett stenkast från där jag bor) en egen grön slamfärg också.

@Angel: Har du googlat slamfärg grön? Jag får upp Faluns Knut&Foder som finns i grönt samt Gysinge slamfärg, de har två gröna nyanser.

Sedan har Göranssons (ett stenkast från där jag bor) en egen grön slamfärg också.
Visst har jag googlat, problemet är att det är svårt att få upp bilder på annat än små färgprovsbitar. Skulle gärna vilja se när det är gjort på en större yta. Men i värsta fall får jag åka till falu-återförsäljaren i närheten och be om en provburk.
Glysinge hade inte riktigt någon färg jag gillade men deras "provhus" med olika färger är rätt bra. Göranssons har jag inte koll på alls, vet du om det är bra färg?

Visst har jag googlat, problemet är att det är svårt att få upp bilder på annat än små färgprovsbitar. Skulle gärna vilja se när det är gjort på en större yta. Men i värsta fall får jag åka till falu-återförsäljaren i närheten och be om en provburk.
Glysinge hade inte riktigt någon färg jag gillade men deras "provhus" med olika färger är rätt bra. Göranssons har jag inte koll på alls, vet du om det är bra färg?

Göranssons har extremt bra färg, har jag råd kommer jag att köpa deras till mitt hus. Jag vill nämligen ha den faluröda lite bruten så den inte är så vansinnigt röd utan lite dovare... och det kan de fixa. Jag fick veta det av en gammal snickare hemmavid.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka