Grönt kort

Rugge

Trådstartare
Ja nu ska även denna senior ta sitt gröna kort :)
Bättre sent än aldrig.

Har hittat en arrangör i närheten, men kan inte medverka vid alla kurstillfällen.

Kan man avlägga provet utan att gått kurserna?
 
Sv: Grönt kort

Ok tack för svaret.

Vad är det man egentligen gör på ett sånt prov?
 
Sv: Grönt kort

Ok tack för svaret.

Vad är det man egentligen gör på ett sånt prov?

Man sitter där med en massa frågor vars svar står i TR och så slår man i TR och hittar svaren. :)

Frågor typ "får man lasta ur hästen i grimma på tävlingsplatsen?" eller "hur många klasser får en 6-åring starta i samma dag?"

Det är mest för att visa att man vet att TR finns och vart man ska hitta de olika reglerna.

Bra att ha kikat igenom TR lite innan för att veta var man ska hitta olika kategorier av information, annars tar det lite tid.
 
Sv: Grönt kort

Du får nog material( grönt kortbok) på första träffen och så får du ha TR när du gör provet! Du ska även lämna in ridintyg men ring du så får du nog all info! Lycka Till :)
 
Sv: Grönt kort

Jag åkte och träffade en utfärdare, fick provet och fick slå i TR. Sedan var jag klar. Logiska frågor om man alltid hållt på med hästar och varit på ett par tävlingar.
 
Sv: Grönt kort

Jag gick i höstas och man får inte använda tr längre. Däremot står alla svaren på fråprna i materialet du får, så om du läser boken grönt kort noga är det inte något problem att svara på frågorna. Du bör nog gå på så många kurstillfällen du kan, för man diskuterar bokens innehåll då.
 
Sv: Grönt kort

Ja och det finns övningsmaterial till boken grönt kort som är bra att svara på så fråga om du kan få det på en gång så kan du svara på övningsmaterialet så borde du kunna provet.

Jag tog gröntkort förra våren och frågorna kan vara som typ "hur förbereder du dig före tävling?" och "om du kommer femma vilken färg har rosetten?"
 
Sv: Grönt kort

Hos oss måste man inte vara med på alla tillfällen, men vi har alltid en sista repetition innan provet plus att vi har en praktisk del, lasta häst eller leda korrekt t.ex.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 018
Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
192
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
879
Senast: shebeen
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
439

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp