Grävmaskinsfirma?

Leoni

Trådstartare
Tänkte jag skulle göra slag I saken och fixa en egen ridbana. Eller åtminstone forska lite närmare i vad en sådan skulle kunna gå loss på och sitter här framför datorn och inser att jag inte har en aning om vad för företag jag ska söka efter.
Vad heter sådana firmor som sysslar med sådan? Har inte hittat någon ”ridbaneutgrävare” eller ” markplattare” på gula sidorna så jag antar att det är fel beteckning…
Hilfe!

Sv: Grävmaskinsfirma?

Jag hade säker kunnat stå till tjänst, men du har ingen adress så jag vet inte om du bor i samma del av landet =(.

Entreprenadmaskiner
Schakt
Maskinstationer

Många lantbrukare erbjuder också tjänsten

Fråga vänner och grannar :idea:

Norra Skåne finns jag i så det var lite långt. Tack ändå!

..och där fick jag lite att söka på också! Tack :)

hur långt upp i norra skåne?? jag bor i södra småland (ljungby) ca 8 min norr om örkelljunga och jag vet ett flertal entreprenörer här omkring som gör ridbanor, kostnad beror ju på hur mkt bärlager du behöver under och vad du ska ha för underlag...:)

Utanför Skånes Fagerhult finns jag så det är ju inte omöjligt att det hade funkat!
Du får jättegärna pm'a lite tips, antar att man inte får posta företag i tråden.

Jag bor i Hjärnarp och anlitade en lokal firma för anläggning av ridbana. PM:ar!

i skånes fagerhult (och runt omkring) finns det ett antal grävmaskinfirmer, och alla av dem har jag bra erfarenhet av.

kolla runt med folk i närheten som har bra ridbanor o fråga vem de har anlitat :)

Det bästa när man anlägger paddock är inte att använda grävmaskin, utan en bandtraktor. Helst med laser :) Då blir det jämn yta och man kan lätt göra bra fall/lutning (slippa vattenpölar!). Grävmaskin till dikning/dränering behövs såklart.

Vi får gjort våran paddock med hjälp av ett åkeri, de projekterar hela grunden, fixar maskiner/förare, markduk, grus m.m. Även lampor o stolp om man ber om det. Hör av dig till din närmaste lastbilscentral och fråga om de har någon som kör totalentreprenad på paddockar.

Se till o få någon med erfarenhet av att projektera paddock, kolla gärna referenser om du vill ha den bra... Att använda "grannens traktorgrävare" kanske funkar om man har tur, men vill man ha en proffsig ridbana så får man nog hitta dom som jobbar med det dagligen.

Lycka till!
/Kvandi, som premiär-red sin nya paddock förra veckan :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 777
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 835
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar