Gravid som röker!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Curly

Usch. Det är en som är gravid på mitt jobb som röker mkt! Mår illa av att se det. Kan man inte bara ta det säkra före det osäkra, ge barnet bästa möjliga utgångsläge. Skulle man ge sin bebis cigg?!

Visst finns det många som föder friska barn som har rökt under grav. men det är så onödigt att "chansa".

Vad tycker ni om detta?
 
Sv: Gravid som röker!

Jag skulle aldrig komma på tanken att röka om jag själv var gravid i alla fall.
Och jag tycker det är allmänt korkat.
 
Sv: Gravid som röker!

Idiotkorkat.

Har själv sett på nära håll vad rökning under graviditeten kan ställa till med. Det värsta är att personen i fråga fortsatte att röka genom samtliga sina graviditeter (tre).
 
Sv: Gravid som röker!

Zlatan skrev:
Jag tycker att det är totalt superidiotkorkat! :mad:

Fast samtidigt är det ju upp till den som är gravid.

Jag tycker faktiskt INTE att det är upp till den som är gravid att röka eller inte. Tycker att det kan klassas som barnmisshandel...
 
Sv: Gravid som röker!

Jag rökte när jag blev gravid första gången men slutade eftersom jag varken ville eller kunde röka när jag var gravid, kräktes så fort jag utsattes för starka dofter. Började inte igen och idag, nio år senare (och höggravid), kopplar jag fortfarande ihop lukten av cigarettrök med att kräkas så jag kommer antagligen aldrig att röka mer :banana:

Vet en som rökte under alla sina tre graviditeter, barn nummer ett vägde 2,1 kg när han föddes. Med barn nummer två fick hon moderkaksavlossning i 7:e månaden så barnet dog och barn nummer tre plockade de ut så fort hon vägde mer än två kg, hon hade då hjärtfel. Vet ju inte om det var rökningen som är boven i dramat men det gjorde nog knappast saken bättre.

Tyvärr är det inte så mycket du kan göra för din arbetskamrats bebis, det är som sagt upp till mamman, men äckligt och totalt vansinnigt är det.
 
Sv: Gravid som röker!

Jag är en barnmisshandlare då för jag rökte när jag var gravid, ända fram till v 32 rökte jag sedan la jag av.

Jag började igen när jag ammat färdigt, jag har inget försvarstal för varför jag rökte men mycket hände under min graviditet som inte var planerad för 5 öre och jag klarade inte av att sluta innan allt lugnat ner sig.

Jag kanske var svag som människa och en idiot men det går inte att göra något åt just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 764
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 427
Senast: hastflicka
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 332
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 014
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp