Graveringsplåtar?

Tigertofflan

Trådstartare
Ni vet sådana som man kan ha på grimmor bland annat. Var kan man hitta sånna?`Graverade med egen text ofc...
Är de svåra att få på plats själv?

Sv: Graveringsplåtar?

Det skulle jag med vilja veta... putt putt...

bla charlies i jkpg har maskin för att gravera o så...

*snor tråd*

Någon som vet vart man kan köpa/beställa grimmor med graveringsplåtar?
Och hästens namn ingraverat också dårå

Horze har! skulle köpt en till sadeln igår, men de var tyvärr slut då. men de har andra storlekar kvar, och de skulle beställa hem den som var slut :)

Jag lät ett företag på Strömsholmstävlingarna fixa det! Tog med mig grimma hemifrån samt köpte en till och de gjorde 2 namnskyltar samt satte på dem.

Namnskylt + köp av grimma kostade 250 kr då.

Fast nu vill jag ju bara ha plåten till en grimma jag redan har ;)

Ska spana in hemsidorna jag blivit tipsad om :) Hur sätter man fast plåten i grimman? Går hål med en håltång? Men sen då?

Fast nu vill jag ju bara ha plåten till en grimma jag redan har ;)

Ska spana in hemsidorna jag blivit tipsad om :) Hur sätter man fast plåten i grimman? Går hål med en håltång? Men sen då?

Förmodligen är det nitar som man trycker igenom hålet och trycker "ihop".

Hästshopen inne på Jägersro har skyltar till grimmor! Du bor väl i Malmö så det verkar smidigast... Tar ca en vecka innan du får din skylt efter beställning. Har för mig att dom kostar 130 kr och då får man nitar med som man fäster skylten på grimman med, det enda du behöver är en håltång!

Jaså! Det visste jag inte! Det är ju jättesmidigt. Du menar den som ligger på höger sida innan sadelmakeriet?

Helt perfekt ju! Måste ändå ha en ny gjord till selen så då kan jag ta det samtidigt!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka