Grannar i domstol om hästhage

Sv: Grannar i domstol om hästhage

oerhört barnsligt! självklart kanske inte alla uppskattar hästlukterna och allt detta medför, men förhoppningsvis borde man ju kunna lösa det ändå utan att gå till domstol... menmen. så lär det väl bli mer och mer.
 
Sv: Grannar i domstol om hästhage

"Villaägaren har nu ett krav på 50 meter, och vill se ett trästaket istället för elstaket. Om elstaketet ska vara kvar vill han ha ett skyddsavstånd på 200 meter."

Har han problem att hålla sig på sin sida staketet och fått för många stötar?:angel:
 
Sv: Grannar i domstol om hästhage

Mwhahahahahahaa


Antagligen tycker han elstaketet är fult. Men det måste vi ju fatta att elstaket inte passar ihop med hans mingvaser och statyerna...

En annan Möjlig orsak är att hästana går igenom staketet och förstör hans tomt, men då borde det ju stått tycker man.
 
Senast ändrad:
Sv: Grannar i domstol om hästhage

grannen får väl flytta till en mindre hästtät kommun om han vägrar att se hästar.. Skåne är ju inte precis känt för att vara glest befolkat med hästar :P
 
Sv: Grannar i domstol om hästhage

Låter precis som våran granne. Är man så förbannat anti mot djur så behöver man inte nödvändigtvis inte bosätta sig på landet.
Det förvånar mig att vissa föräldrar tvunget måste dra ut sina allergiska ungar ut på landet och oftast mitt ut på bondvischan för att sen efter ett tag börja gnälla om att bondgårdarna som funnits där i århundraden ska helst flyttas därifrån.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 508
Senast: hollypolly
·
  • Artikel
Hästnyheter Kvalen till den prestigefyllda ponnyküren i Friends Arena pågår för fullt i landet. Vid påskhelgens tävlingar hos Hästhagen var det...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under påskhelgen är det nationella dressyrtävlingar hos Hästhagens Ryttarförening. Flera klasser avgjordes på lördagen och Sandra...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Genom mockning, betesplanering och betesskötsel kan miljöpåverkan från hästhagar minskas. Samtidigt minskar parasittrycket, vilket är...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp