Göteborgsdressyren!

Fiorano

Trådstartare
Sedvanlig tråd när vi har stortävling i landet;). Vilka ska dit och kolla live?

Sänds även i svt play:
FREDAG 28 FEBRUARI kl 14.40 dressyr Grand Prix
LÖRDAG 1 MARS kl 17.00 världscupen i dressyr GPKür

Ryttare:

Belgium
SPAHN, Marc Peter, Ekwador

Denmark
AAMANN, Lena Leschly, Goerklintgaards Fanero
MERRALD, Nanna Skodborg, Millibar

Germany
VON BREDOW-WERNDL, Jessica, Unee BB

Netherlands
MINDERHOUD, Hans Peter, Johnson

Norway
RASMUSSEN, Cathrine, Fernandez

Russian Federation
SIDNEVA, Elena, Romeo-Star

Sweden
DARCOURT, Caroline, Paridon Magi
FRIBERG, Paulinda, di Lapponia T
KITTEL, Patrick, Toy Story
LEXNER, Sofie, Charming Boy 26
RAMEL, Juliette, Ten Points
VON KRUSENSTIERNA, Kristian, Biggles 1015

Sv: Göteborgsdressyren!

Jag ska dit både fredag och lördag. :)

Men är det live på svt på fre? Är dressyren så sent alltså? Med tanke på att det börjar kl 9.00.

På GBG Horse shows egen sida står det 12.45 som starttid för dressyren. SVT kanske bara visar andra halvan av startfältet, de kanske bara vill visa de bästa, antar att de rider sent :p

Jag ska dit imorgon fredag och se på dressyren. Om inte förkylningen blit värre..blä.:(
Saknar några namn i startfältet som hade varit roligt att se: Tinne, Minna, Gal, Dujardin, Isabell, Anky m.m

Ska bli roligt ändå, en tillställning som jag verkligen ser fram emot och räknar ner flera månader innan:)

*kl*

Kollade på SVT Play och jag somnade nästan på min arbetsplats, på riktigt :D. Det summerar väl ungefär vad jag tycker. Inte så kul att se så låg standard i GP.

Bästa:
Tyskans sits. Ge mig nu!

Sämsta:
Gapande munnar

Ja inte så många höjdar ritter, men tyskans ritt var bra likaså Patricks :) Håller med om att det är trist att se gapande häst och korta höga nackar:(

Men trevligt att se att några hästar reds stundvis mer öppna i formen.

Jag missade det mesta, men ska iaf se hela küren imorgon. Tycket att Toy Story såg fin ut iaf och attUnee BB hade bantat sen Globen.

För mig då som missade dressyren, vad menade de med låg standard? Överlag då eller?

Eftersom vinnaren red på 75%, tvåan 74%, trean 71% tror jag och resten på 60-nånting kan man säga att standarden var väldigt låg. Många av de svenska ryttarna är rätt färska i sammanhanget och det är inte några utländska stjärnekipage på plats direkt.

Bara jag som sitter i soffan och kollar på dressyr?

(Det här med att bli sambo med nån som har en JÄTTEstor tv kopplad till datorn är himla käckt när det är dressyr på play:D)

Tyckte Ekwador ser betydligt mer komfortabel ut med sin nya ryttare. Han rider honom med väldigt lätt kontakt i handen, stundvis glappade tygeln ordentligt. Hästen är nog iofs tv dm längre i halsen tack vare det. En del kommunikationsmissar, men jag tycker iaf att ekipaget ser lovande ut:).

Samma här, men jag måste snart gå hemifrån :arghh: Men det känns tyvärr inte så svårt med det här startfältet, lite tråkigt.
Håller med om Ekwador! Var han så biffig innan också? Minns inte att jag nånsin la märke till det förr.

Nån som vet hur stor ryskans häst är? Såg inte helt enkel ut att rida ihop :p

Tack, är väldigt öjd med honom:D!

*kl*

Vilken ritt av Sofie Lexner! Är ju helt otroligt att hon kommit tillbaka så fort och egentligen alls! CB såg energisk och fin ut, verkligen ett härligt ekipage:).

Roligt att du är nöjd med honom. Ungefär som ett hästköp.:p Tycker mig ha märkt mig en minskning av dina inlägg på Buke sen du skaffa sällskap.

Gillade också SL ritt. Kul att se en 18 årig häst som laddar i med glädje.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka