Göra om Paddocken till rundcorall

Gullan86

Trådstartare
alltså ibland kan det ju vara bra att kunna lösgaloppa hästen men tyvärr så e paddocken rätt stor och jag e rätt liten plus att min häst är ett matmonster PLUS att det växer massa gräs i paddocken främs i hörnen=( :angel:
hur ska jag då gå tillväga för att slippa springa först till ena änden av paddocken-->skälla på hästen så den slutar äta smacka igånge den o innan jag ens hunnit blinka står han i andra änden---> :confused: då masar jag mej dit en kvar senare o ja...ni fattar han hinner ju vila flera timmar innan ens e ifatt han *zzZZzz* :angel: :smirk:

nått tips? ska jag göra paddocken mindre med en lina? lr ska man på nått sätt göra en rundcorall? nån med nåt bra tips..
dettä är ett problem vid löshoppning när man inte orkar sätta upp värsta löshoppningsbanan. :cool:

tacksam för alla svar=) :banana:

Sv: Göra om Paddocken till rundcorall

Du kan väl dela av padocken med tex tunnor/hinderstöd och bommar eller hinderstöd och rep så den blir mindre just när du ska löshoppa. Det verkar lite dumt att göra om padocken permanent till rundkorall för då har du ju inget att rida i...

nä men det hade jag inte tänkt, funderade bara lite på om det skulle kunna gå att göra om den till det lite snabbt med rep o sånt.=)
men det är nog smartast det du skriver så blir det ju iaf lite mindre. jag tänkte på det då blir det inte för tvära kurvor i galoppen då? hm alltid finns det problem hehe.

Jag investerade i ett gäng vita plaststolp, sådana som man bara trycker ner i sanden. Lätt som en plätt att sätta upp antingen löshoppning eller rundcorall. Använder vanlig vit 5mm eltråd, en eller två rader beroende på hur lat jag är... Plaststolpen finns både höga och låga, själv föredrar jag de låga då jag har ponnyer.
//marti

Vår gamla paddock var bara 20 m bred men OJ så jobbig det var att fixa det med hinderstöd. Men en dag låg där plötsligt ett 40 m långt oranget plastband :banana: Det blev plötsligt en dans på rosor att fixa en "rundkorall" (som var fyrkantig och 20x20 :angel: )

När du delar av paddocken - oavsett om du använder dig av elrep och stolpar eller bommar och stöd eller tunnor eller vad det nu är, så måste du ju inte sätta det rakt över, utan du kan ju göra bågformade avdelningar så du får en oval bana.

Liknande trådar

Träning E medis på en ny häst som inte tycker om när man spänner sadelgjorden, han blir stel, blåser ut sig och får ibland panik o då har jag...
Svar
10
· Visningar
1 855
Senast: gutenviks
·
C
Hästmänniskan Jag har ett ganska jobbigt problem. Vill ha tips och råd ifrån andra, har du varit med om detta själv, hur löst du/ni de? Och vad...
Svar
8
· Visningar
1 394
Senast: CrazyGirl
·
Western Förut så fanns det en tråd på g.gnägg (tror jag det var) ang westernridning och vi drog in på hur man gör ett stopp. Jag menade på...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 064
Senast: Ticka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3