Göra hemsida

FrittePower

Trådstartare
Ohh hur gör man egentligen??

vill ha en bra, gratis hemsida som är superenkel att göra.
Och helst utan all reklam!! :devil:

Blir totalförvirrad av alla sökningar man får upp på google och undrar nu till er som är bättre på datorer vad är BÄST?

Jag har testat geocities o annat skit och tänker aldrig mer sätta min fot, öhh tangent där! :crazy:

sett att många har hemsidor som man slipper vara inloggad för att fixa med. vi har inte bredband och jag vll kunna arbeta med sidan offline. är det front page man kör på då??

ja iallafall tipsa på nu och hjälp mig som inte är en fena på det där med hemsidor. :cool:
 
Sv: Göra hemsida

Vill man arbeta off.ine (vilket är det bästa sättet, då kan man få sidan precis som man vill, men behöver inte utgå från några färdiggjorda mallar som jag antar att geocities och dyl har), så kan man välja att antingen jobba med ett hemsidebyggarprogram, såsom Frontpage eller Dreamweaver.
Eller så kan man koda för hand, och då behöver man bara ett skrivprogram, tex wordpad eller anteckningar.
Vill man göra snygga hemsidor så är det en fördel om man också har något typ av bildredigeringsprogam som man kan göra sin grafik i samt redigera foton osv.
Sedan behöver man någonstans att ladda upp sidorna man gjort. Har man inte ett abonnemang där det ingår hemsideutrymme, och man vill ha reklamfritt, så får man nog ta och köpa sig hemsideutrymme.

För att ladda upp sidorna man gjort från sin dator till servern så behöver man ett ftp-program. Det finns flera olika att välja mellan, många gratis. Själv använder jag Core FTP, som jag tycker fungerar mkt bra.
 
Sv: Göra hemsida

kan man göra sidor i tex word o koda o hålla på sen? Eller är jag ute o cyklar som vanligt?
 
Sv: Göra hemsida

TACK för svaret!

jag har kikat runt på datorn och testat lite och microsoft publisher och microsoft frontpage funkar ju bra att göra hemsidor på.... ska titta vidare lite på hur man gör på word också.

Jag tror vi har lite utrymme för hemsidor.....hursomhelst tror jag man kan göra det för vi har "telia mail" som vi nog betalar för också....sett att man kan lägga upp där. vet inte riktigt hur jag menar men...nåt är det :p

det som oroar mig mest är det där orosmomentet när man ska få till en webadress och faktiskt få ut sidan i cyberrymden. tillgänglig!
men det kanske inte är så svårt?? man vill ju inte få en så himla låååång adress. jag kanske lyckas klura ut det där på egen hand vem vet. :crazy:
 
Sv: Göra hemsida

Finns gratis adresser, t.ex. .tk och cjb.net, vill du ha mer hjälp angående hur man gör med det så säg till.
 
Sv: Göra hemsida

Tack!!! :bow:
då vet jag vem man kan vända sig till när allt går åt skogen :D

hehe. nä hursomhelst nu måste jag arbeta på sidan om jag nånsin ska få den klar....
sa kolla upp dem där gratistrådarna. mycket intresant när ordet gratis finns med i bilden. sånt gillar vi :idea:
 
Sv: Göra hemsida

tror itne du kan koda i word, har iallafall aldrig hört talas om det.
 
Sv: Göra hemsida

Alla word dokument går att exportera som html, det är bara att välja "spara som webbsida" eller liknande...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp