Goldfever och Tinkas Boy

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mycket_irriterad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 285
M

mycket_irriterad

Som Ludger Beerbaum och Marcus Fuch rider, är dessa hingstar godkända i något avelsförbund?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Goldfever och Tinkas Boy

Inte en aning, men viket ultimatum om man kunde betäcka med någon av dom.

Jag har sett att Goldfever har avkommor som reggats i Hannoveranerförbundet, och att Tinkas Boy har avkommor som är reggade som Irish Draught Sporthorse.

Såg förresten, apråpå andra diskussioner om gammalt svenskt blod, att Tinkas Boy har Herrscher född på Flyinge e Heristal 224 u Diana 3787 som farfarsfar!

Du har inte resten av Tingas Boys stam där?? *nyfiken*

Antar att du har läst på någon tysk sida när det gäller Hanniveranderförbundet?

Tackar, intressant att veta, det är väl iofs bara en dröm att kunna använda honom, de tar ju liksom inte emot vilka ston som helst.

Tinkas boy ska tas in i aveln nere i HOlland efter sin skada.
jag ska kolla lite på internet.
Jag ska även kolla vilken sida jag hittade Goldfever på :banana:

Tinka´s Boy är godkänd i AES=Anglo European Studbook och jag läste något om att han skulle godkännas för KWPN (holland). Måste bara berätta en liten parentes. I den bok som Tinka´s Boy står med i finns faktiskt ett svensktdanskt halvblod godkänd för Danmark och AES som jag aldrig hört talas om, My Favourite e. Atlantic dh 265 u. Piaf edh 973 ue. Pilar dh 105-Dorn 314

Åsa

Låter som en väldigt nära släkting till Hostrup 506, samma pappa och mammorna helsystrar.

Sett till hans prestation så var priset för en dos inte så dyrt. Men avkommeresultat? Han är ju faktiskt en allsköns blandning så kan kännas ovisst att betäcka med honom... Men säljbart blir det nog!

Å andra sidan så hade jag förväntat mig högre priser på såväl Roven Alligator Fontaine som Jaguar Mail...

Intressant. :eek: - Har bara inte ston så det räcker hehe

Gira :banana:

Jag har för mig att han nästan inte är använd alls i aveln, inte mkt i alla fall...
Men fin, det är han!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Piaff
·
Avel Tänkte jag skulle kolla med alla er som på nåt sätt pysslar med avel. Såg en sån intressant diskussion på FB nyss... Vad anser ni som... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 300
Senast: Molin
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: Jealle
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Twister de la Pomme rids nu av Arnold Assarsson efter en sejour i Ludger Beerbaums stall under 2013. Släktträdet är rikt på...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka