Göra analys på hösilage på egen hand?

Lottch

Trådstartare
Hur gör man då?
Jag antar att jag måste öppna upp flera stycken balar, men hur gör jag sen för att de inte ska bli förstörda? Måste jag köpa ett ex antal extra balar bara för att göra en analys? :confused:

Tacksam för svar!
 
Sv: Göra analys på hösilage på egen hand?

Du kan spara en tuss varje gång du öppnar en ny bal och frysa in i väntan på nästa gång du öppnar ny. Sen skickar du allltihop när du plockat från flera balar.

På så sätt kan du samla in prover från flera balar utan att förstöra foder i onödan. Det tar ju såklart ett tag, men för att få ett bra resultat från färdigbalat foder är det nog enda sättet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 589
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
963
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö I stallet där jag står är många balar som vi öppnar "dammiga", speciellt första lagren. Samt att det är ett sprött/finstråigt hösilage...
Svar
16
· Visningar
1 912
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Eventuella linsbärande bukefalister - hjälp mig! Jag har månadslinser och ska sova borta i natt. Jag inser nu att jag har missat att...
2
Svar
24
· Visningar
2 891
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp