Gödselstack som ska ut på åkern

fejko

Trådstartare
Jag är rädd att det ska börja växa gräs på gödselstacken, misstänker att det är svårt att lägga ut den på åkern om det finns en massa gräsrötter i den. Kan man hälla round-up på den för att förhindra gräsväxt eller hur gör man?

Sv: Gödselstack som ska ut på åkern

Då blir det stora mängder round up som ska ut och dessutom hamnar på åkern sedan...
Bästa vore nog att ha den täckt med presenning, visst lite kommer att gro men får det inget ljus så blir det väldigt lite jämfört med om den vore o-täckt.:)

Då blir det stora mängder round up som ska ut och dessutom hamnar på åkern sedan...
Bästa vore nog att ha den täckt med presenning, visst lite kommer att gro men får det inget ljus så blir det väldigt lite jämfört med om den vore o-täckt.:)

Tack för svaret! Bra tips att täcka över med en presenning. Pratade precis med grannbonden och han trodde inte det var något problem för gödselspridaren att hantera gödsel med lite rötter i.

Senast ändrad:

Det behöver du verkligen inte vara rädd för. En dyngspridare klarar betydligt segare saker än några gräsrötter.

Snudd på OT, men ändå...

Jag hörde på radion i förmiddags att danskarna har hittat round-up i grundvattnet på många ställen :crazy:

..och det är nog inte ens snudd på enda landet som har det problemet.

Företaget som tillverkar Roundup är ett gigantiskt monster med outtömliga resurser för propaganda och lobbying som leder till att intet ont anande likt TS tror att Roundup är helt okej att bara "hälla ut" där man vill.

Roundup är ett gift och ska behandlas som ett sådant.

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 184
Senast: lizzie
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 382
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
403
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 122
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30