godkänd hjälm på dressyrtävling

Seabaz

Trådstartare
Jag har kollat TR men där står bara att hjälmen ska vara godkänd och det antar jag har med CE-märkningen att göra?

Men sen då? Sammet eller inte? Jag undrar om jag får tävla i min lättviktshjälm (Casco?).
Men det jag undrar mest är över att det står Casco på sidan på hjälmen... Räknas det som reklam eller vad? Och var går gränsen.

Det är lokal tävling jag tänker på.

Jag har även gamla sammetshjälmar också men faktum är att jag gissar att den här nya lättviktaren är säkrare än de gamla sammets som har XXX antal år på nacken....

liten bild på hjälm...

110424014.jpg

Sv: godkänd hjälm på dressyrtävling

Det finns en del som tävlar i GPA hjälm på högre nivå utan problem, så tror inte din hjälm blir något problem. Dock kanske inte domarens favorit...

I TR finns de exakta måtten för loggor på utrustningen, men jag tror inte att den överstiger det. Men för att vara på den säkra sidan blir det till att räkna ;)

Jag önskade det var så, men efter att få muntlig kommentar av domaren att min ponny, connemara hade en oregelbunden färg (gulbrun skimmel med ett gråare parti på länden) och var alldelen för grov för domarens smak börjar jag tvivla. Den domaren gillade inte heller skäckar, som ryttaren till hästen också fick höra.

Hjälmar finns inte ens medskrivet i TR ju. Är det då godkänt eller icke godkänt??

Sedan undrar jag vad som räknas som reklam/sponsring? Det stod att man inte fick ha reklam på täcken på hästarna inne på tävlingsområden.

Så om jag köper ett fleecetäcke som det står Escadron på hela sidan (ni vet, dom nya som kommit nu) så får jag inte använda det på tävling eller?

Men liksom... Det är ju märket på täcket. Liksom att jag har ett Hubertusträns?

Jag har tävlat upp till gamla LA;6 (MsvC) iförd GPAhjälm på en grov korsningsponny (bland storhästar), har aldrig någonsin fått några dumma kommentarer och har lyckats knipa en hel del placeringar. Så att domarna hänger upp sig på sådant måste vara sjukt ovanligt? Har jag fått dåliga poäng har det varit pga dålig uppvisning, inte pga min hjälm eller min grova häst.

Då har du antagligen haft tur :) Nä, men den domaren är typ "ökänd" här i området.

Har du pratat med distriktet om det här? För det är verkligen inte ok för en domare att uppföra sig på det viset.

Lättviktshjälm är det absolut inga som helst problem att tävla med, jag har själv gjort det och kommer alltid göra det (får problem i nacken av de vanliga klassiska sammetshjälmarna), och jag har ALDRIG fått en kommentar om det (inte heller om min skäckfärgade markbundna grova ponny, förrän sista tävlingen då jag fick att jag nog var lite för lång för henne).

Jo, det har jag gjort, men eftersom jag inte har något skriftligt kan jag inte bevisa det. De kan alltså inte göra något, då domaren nekar och jag är utan konkreta bevis, tyvärr...

Jo, det har jag gjort, men eftersom jag inte har något skriftligt kan jag inte bevisa det. De kan alltså inte göra något, då domaren nekar och jag är utan konkreta bevis, tyvärr...

Men den andra tjejen då? Hon kan ju också vittna. Och det måste ju finnas fler? Om nu domaren är "ökänd" för sådana här saker?

:mad:

Domaren är "ökänd" för dålig bedömning och använder sig inte av hela skalan. Orättvis bedömning och har en del favoriserande ryttare.

Tyvärr vet jag inte vad den andra tjejen hette, då jag bara från håll hörde att domaren hade sagt: "Domaren sa till mig att hon inte gillar skäckar" till sin mamma. Mitt bevis räckte tyvärr inte.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka