Godaste kladdkakan?!

Fille

Trådstartare
Vilket är ditt godaste recept på kladdkaka, alternativt vilken är din godaste kladdkaka? Det behöver inte vara en ”orginal” kladdkaka utan gärna en annan typ av kladdkaka!
Jag gillar rabarberkladdkaka, har testat både med vit choklad och utan, men med vit choklad är godast! Citronkladdkaka är också supergott! Men nu är jag sugen på att baka en chokladkladdkaka med någon twist, finns ju massa recept på internet med polly, nötter, kondenserad mjölk osv. Jag har fått sån grym beslutsångest sen jag fick barn, så nu vet jag inte vilken jag vill baka :rofl:
 
Ryttarkaka = kladdkaka med ett toscaliknande kokostäcke på toppen :love:
Den är ofta med i cafeterian på våra tävlingar. Till och med jag som hatar kokos äter den :d men det får inte vara för tjock lager kokos.

Annars gillar jag vanliga klassiska kladdkakan :love: vit går jag inte provat än men är ganska säker på att den kommer stå högt i kurs. Är totalt dåraktigt förälskad i vit choklad. Har man grädde till den åxå föresten, eller vad har man till?
 
Den är ofta med i cafeterian på våra tävlingar. Till och med jag som hatar kokos äter den :d men det får inte vara för tjock lager kokos.

Annars gillar jag vanliga klassiska kladdkakan :love: vit går jag inte provat än men är ganska säker på att den kommer stå högt i kurs. Är totalt dåraktigt förälskad i vit choklad. Har man grädde till den åxå föresten, eller vad har man till?

Jag skulle nog ha grädde i till vit kladdkaka, ev vispa ner lite hallon i grädden för att bryta av det söta :)
 
200 gram mörk blockchoklad
200 gram smör
2 dl socker
2 dl vetemjöl
4 ägg
1 tesked bakpulver
Hallon efter smak

det här är den bästa kladdkakan tycker jag :love: Får stå inne i ugnen i 225 grader tills man kan "gunga" den och den är fast på ytan i mitten. Ca 15-20 min.
 
200 gram mörk blockchoklad
200 gram smör
2 dl socker
2 dl vetemjöl
4 ägg
1 tesked bakpulver
Hallon efter smak

det här är den bästa kladdkakan tycker jag :love: Får stå inne i ugnen i 225 grader tills man kan "gunga" den och den är fast på ytan i mitten. Ca 15-20 min.

Lät väldigt gott!!
 
200 gram mörk blockchoklad
200 gram smör
2 dl socker
2 dl vetemjöl
4 ägg
1 tesked bakpulver
Hallon efter smak

det här är den bästa kladdkakan tycker jag :love: Får stå inne i ugnen i 225 grader tills man kan "gunga" den och den är fast på ytan i mitten. Ca 15-20 min.

Har du hallonen i smeten?
 
Vilket är ditt godaste recept på kladdkaka, alternativt vilken är din godaste kladdkaka? Det behöver inte vara en ”orginal” kladdkaka utan gärna en annan typ av kladdkaka!
Jag gillar rabarberkladdkaka, har testat både med vit choklad och utan, men med vit choklad är godast! Citronkladdkaka är också supergott! Men nu är jag sugen på att baka en chokladkladdkaka med någon twist, finns ju massa recept på internet med polly, nötter, kondenserad mjölk osv. Jag har fått sån grym beslutsångest sen jag fick barn, så nu vet jag inte vilken jag vill baka :rofl:

Gjorde precis min bästa:

Smält 150 smör, rör ner 3 dl socker, 1 dl kakao, 1 tsk vaniljsocker, 2 dl mjöl och 3 ägg.
Sen stoppar du i några halva Geisha-bitar, sen in i ugnen på 175 grader. Rätt långt ner i 15-20 min.

:d
 
Heeelt fel tråd att öppna på min fastedag känner jag :arghh::arghh: Har varit så sjukt sugen på kladdkaka länge nu. Men det blev både choklad i lördags och kaka i söndags och vi ska på kalas på lördag så jag får försöka dränka bort kaksuget med vatten :meh:
 
Heeelt fel tråd att öppna på min fastedag känner jag :arghh::arghh: Har varit så sjukt sugen på kladdkaka länge nu. Men det blev både choklad i lördags och kaka i söndags och vi ska på kalas på lördag så jag får försöka dränka bort kaksuget med vatten :meh:

Haha jag har också fastedag så får nog köra kladdkakans dag till helgen :p
 
Sen är det väldigt gott att ta ett vanligt kladdkakerecept och byta strösockret mot muscovadosocker (smakar lite knäckigt) samt strö över lite hackad choklad innan gräddning så att det blir små chokladbitar i kakan.
 
Min absoluta favorit är klassisk kladdkaka med bitar av mjölkchoklad i. Gillar även vit kladdkaka med hallongrädde.

I helgen tänkte jag testa att baka toscakladdkaka med marsanpulver i smeten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp