Retina
Trådstartare
Mina tänder blev för några år sedan mer genomskinliga längst ut på framtänderna, främst i överkäken men även en del på underkäken. De är inte helt genomskinliga men det syns genom tänderna om jag håller tungan tryckt bakom dem eller inte. Det har hållit sig ganska konstant lika sedan dess så därför har jag inte brytt mig så mycket, och tandläkaren har inte sagt något om det när jag varit in på allmänkoll. Nu verkar det dock ha lossnat en liten pyttebit från ena framtanden där det är "genomskinligt" så nu börjar jag bli orolig.
Jag får i mig nära RDI av kalcium bara av gröten jag äter morgon och kväll så jag tror inte att det borde vara kalciumbrist, men det kanske inte skadar att äta mer av det. Hur reparerar och bygger man upp tänder så att de blir starka igen?
Jag röker och snusar inte om det gör någon skillnad. Borstar tänderna två ggr per dag med fluortandkräm. Hjälp?
Jag får i mig nära RDI av kalcium bara av gröten jag äter morgon och kväll så jag tror inte att det borde vara kalciumbrist, men det kanske inte skadar att äta mer av det. Hur reparerar och bygger man upp tänder så att de blir starka igen?
Jag röker och snusar inte om det gör någon skillnad. Borstar tänderna två ggr per dag med fluortandkräm. Hjälp?