Ge fattiga i Sverige julklappar?

pastejja

Trådstartare
Ofta känner jag att det är lätt att förtränga att det finns familjer som inte har råd med julklappar. Vi har inte tradition att ge så mycket i min familj, men det betyder att barnen får mycket och vi vuxna möjligtvis en symbolisk klapp. Himla skönt kan jag tycka. Men när jag nu blivit mamma så har jag blivit extra blödig och tänker på om jag kan göra något får någon familj. Jag går på mammapengar och har det inte skitfett just nu men det betyder inte att jag inte kan bidra med att ex. sy något (barnkläder, nalle, docka etc). Jag har tyg liggande och symaskin. Kollar jag runt så hittar jag bara att organisationer i närheten önskar pengar. Hur gör jag för att donera presenter? Eller det är inte så intressant?
 
Sv: Ge fattiga i Sverige julklappar?

Typ Diakoniforum vet jag brukar dela ut presenter till familjer som har det tufft, iaf i min hemstad. Du kanske kan kolla med dem?
 
Sv: Ge fattiga i Sverige julklappar?

Jag har varit med i projekt där man gett saker till olika organisationer. Ett år skulle man ge leksaker som gick till barnen på en lokal flyktingförläggning. Förra året var det på kvinnohuset, då hade kvinnorna fått önska sig saker (typ "skönhetsprodukter" eller "hårprodukter") och så fixade vi en riktad present till var och en :)

Så visst borde det gå :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har 2-3-åringar vad skall ni ge eller har föreslagit släkten att ge i julklappar? Dottern fyller 2 år den 1 januari dessutom...
Svar
8
· Visningar
8 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp