Gav ponny i lysningspresent

Sv: Gav ponny i lysningspresent

"- Det kan vara ett sätt för oss att få en handikapptoalett, men om vi inte får det har det ändå varit en fantastisk upplevelse, säger Christina Wicklund, Hagbylunds ridskolechef, till tidningen."

Vad menar de med det? Att shettisen var en pressent för att de ska få en handikapptoalett? *förvirrad*

Stödjer inte Kronprinssessan aktiviteter för barn med funktionshinder?

Googlade och hittade följande
Nationaldagsinsamlingen för Kronprinsessan Victorias Fond är en insamling i regi av Radiohjälpen. Den har kommit till stånd i syfte att ge extra stöd till fritid och rekreation för barn med kroniska sjukdomar och olika funktionshinder. Texten nedan är ett utdrag från Radiohjälpens hemsida där du kan läsa mer om Victoriafonden.

Jag är jätteglad för att Victoria ska gifta sig med en kille som verkar trevlig och de trivs tillsammans.

MEN har det inte gått lite väl långt när varje kommun i Sverige ska skänka glasserviser, mattor, silverbestick etc etc etc etc. Även en prinsessa kan väl inte behöva så många presenter. Kan inte pengarna användas till något nyttigt istället? Var hamnar alla dessa presenter?

Och att ge bort djur tycker inte jag är en bra idé.

Kul present! Tror Kronprinsessan gillar idén för mig veterligen gillar hon både djur och barn.

Å andra sidan, hellre att shettisen stannar på ett ställe där den faktiskt gör nytta än hamnar i (ve och fasa) det kungliga hovstallet. :)

:rofl: vore väl snyggt om lille Minigrisen stod där i hovstallet med alla stora 170 hästar :D Han kanske kan få gå med io kortegen till bröllopet

Stödjer inte Kronprinssessan aktiviteter för barn med funktionshinder?

Googlade och hittade följande

Har för mig det med, men det jag citerade lät ju mer som om de gav ponnyn som lysningspressent för att Victoria skulle bli aktiv i deras ridskolas handikappridning och då skänka en handikapp toalett... :confused:

Det var säkert felformulerat av antingen den som intervjuade eller den som blev intervjuad, får man hoppas. Man ger väll inte en lysningspressent i hopp om att få en toalett!?

Jag är jätteglad för att Victoria ska gifta sig med en kille som verkar trevlig och de trivs tillsammans.

MEN har det inte gått lite väl långt när varje kommun i Sverige ska skänka glasserviser, mattor, silverbestick etc etc etc etc. Även en prinsessa kan väl inte behöva så många presenter. Kan inte pengarna användas till något nyttigt istället? Var hamnar alla dessa presenter?

Och att ge bort djur tycker inte jag är en bra idé.

Nu är det nog mer själva grejen att Victoria blir fadder åt ponnyn typ. Hon har inget ansvar för den.

Men ja, jag tror Victoria mer skulle uppskatta att man skänkte pengar till välgörenhet i hennes namn än en massa saker.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag pratat med läkaren som jag oroade mig för typ hela helgen. Alltså inte för själva läkaren men att dom bestämmer saker då...
Svar
0
· Visningar
848
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 455
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama